Kerüljük el a defektet!

,Mit kell tegyünk mindezért?
  1. Rendszeres guminyomás ellenőrzés!

    Mint az ábrán is látható, ennek a tételnek bizony kiemelt szerepe van. Nem csupán azért, mert a defektmegelőzés egyik fontos láncszeme, hanem mert az üzemanyag fogyasztástól elkezdve, a vezetésbiztonságig, mindenre kihat.

    Alacsony nyomásnál - ami a leggyakoribb figyelmetlenség az autósok körében - sérülékenyebbek a gumik, különösen nagy sebesség mellett. A túlhevülés és a folyamatosan gyűrődő vállrész defekthez vezethet.

    Minimum havonta, de inkább két-három hetente ellenőrizzük le a nyomást a kerekekben!
  2. Kerüljük el a gumik túlterhelését!

    Az abroncsokhoz tartozik egy úgynevezett terhelési index, amit az abroncs falán találunk. A hozzátartozó értéket pedig a terhelési index táblázatból olvashatjuk ki.

    Személyautóknál ez annyira nem jellemző, de ne tömjük soha úgy tele az autót, hogy az meghaladja a gumihoz tartozó értéket! Ha a gyáritól eltérő gumiabroncsot vásárolunk, a súlyindexet se hagyjuk figyelmen kívül! Ne válasszunk (lényegesen) kisebb indexelésű gumit, mint a gyári szett!
  3. Gumik állapotának rendszeres és alapos felülvizsgálata!

    Nem dőlhetünk hátra a nyomásellenőrzés letudtával, hiszen más gondok is adódhatnak egy abronccsal, márcsak rendeltetésszerű használatából kifolyólag is. Igen, a kopásról beszélek, melynek leggyakoribb típusait egy korábbi írásomban már megismerhettétek.
    Dióhéjban, a következők igényelnek rendszeres ellenőrzést:

    - Profilmélység
    - Abroncsok feületén nincs-e rendellenes kopás, szöetszakadás vagy pukli
    -
    Kerekek és felfüggesztés geometriája (Ezt szakszervíz tudja elvégezni.)
    -
    Szelepek (Nincs-e eltömődve, valamilyen szennyeződés következtében, nem szökik-e a levegő a szelepnél?)
    -
    Mintaárkok közötti esetleges idegen tárgyak (kavics, szilánk, stb.)

  4. Kátyúk, úton fekvő törmelékek elkerülése

    Értelemszerűen, minden kátyú, nagyobb, élesebb tárgy vagy kő, amint áthajtunk autónkkal, károsítja a gumikat. Nem mindegy tehát, mennyire figyelünk ezekre oda, illetve milyen tempóban hajtunk át rajtuk.