Pár tévhit az autógumikról

Felszereltem a gumiabroncsokat, a következő cseréig kész is vagyok.


Akik ezt vallják, valószínűleg nem hallottak még az abroncsok rotációjáról. Érdemes ugyanis, 8-10 000 kilométerenként az abroncsokat rotálni a tengelyek között, kiegyenlítve ezzel az esetleges, nem egyenletes terhelést. Persze állandó forgásirányú mintázatoknál nagyon ügyeljünk, hogy ne forduljon meg az abroncs!

Kicsit félrehúz az abroncs, töltök bele egy kis levegőt.


Ez egy rossz hozzáállás. Ha betartjk a havonkénti rendszeres guminyomás ellenőrzést (termszetesen kihült abroncsokon vizsgálódunk), akkor jó eséllyel küszöböljük ki a nem megfelelő nyomásérték melletti üzemeltetést. Utóbbi gyorsabb kopáshoz és többletfogyasztáshoz is vezet.
,Egy rövid bejegyzésben összeszedtem az utóbbi időben hallott téves gondolatokat, amiket egyes autósok társítanak a gumiabroncs használathoz. Lássuk!

Már nagyon kopottak a gumik, de túl drága egy új szett, veszek kettőt és a legkopottabbakat lecserélem.


Egyrészt nem egy életbiztosítás ha csak 2 gumiabroncsot cserélünk le. A megfelelő menetstabilitást és tapadást. De ha ezen túllépünk és mégis csupán két abroncsot vásárolunk, akkor sem mindegy, hogy melyik tengelyre tesszük fel őket. A Continental szakembere szerint, mindig szereljük a hátsó tengelyre az új gumikat.