Technológia, ami lehetővé teszi a sofőr és abroncs közti kommunikációt

Persze az előbbi a pontosabb megoldás, nem véletlen, hogy az új autókba egy ideje alapból bekerül a megoldás.
Önmagában azonban ez még nem helyettesíti a nyomásmérőt és a rendszeres, manuális ellenőrzést . És itt jönnek a képbe az okostelefonok és az olyan fejlesztések, mint például a Continental mobil applikációja.

A szoftver lényege, hogy a TMPS szenzor, 0-24 óráig biztosítja az abroncsok nyomás értékét, melyet a sofőr, 2-3 érintéssel lekérdezhet okostelefonjára. Így sokkal egyszerűbbé válik a rendszeres ellenőrzés, hiszen nem kell elővenni a nyomásmérőt, letekerni a szelepsapkát, mérni, az eredményt összevetni az ajánlással, majd mindent helyretenni, hiszen elvégzi ezeket a lépéseket helyettünk az applikáció.

Értesítést kapunk ha nem megfelelő az érték és korrigálnunk kell. elmenti az utolsó ellenőrzések dátumát, stb. Egy sor hasznos funkció, amely megkönnyíti, egyben biztonságosabbá teszi a sofőrök életét.

Számos statisztika és megfigyelés igazolja, hogy egyrészt nagy számú baleset vezethető vissza a nem megfelelő állapotú és/vagy nem megfelelő nyomáson üzemeltetett gumikhoz, másrészt őrült mennyiségű plusz üzemanyagot égetünk el kvázi feleslegesen.

A túl puha (alacsony töltőnyomású) gumiabroncsok gördülési ellenállása is megnő, így több üzemanyagot éget el, mint arra szükség lenne. Arról nem is beszélve, hogy sokkal hamarabb elkopnak a gumik ha nem figyelünk a nyomásra.

(Az abroncskopások különböző típusairól olvasd el ezt a cikket , ahol illusztrációkat is találsz! Te felismered ha baj van?)
,A TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) egy nagyszerű megoldás arra, hogy egyrészt időben észleljük a bajt, (illetve a közbeavatkozás szükségét) valamint segít azon az - autósokra Európaszerte jellemző - attitűdön, miszerint hajlamosak vagyunk elhanyagolni abroncsaink nyomásellenőrzését.

A TPMS-ről olvashattál már részletesebben. Ha kimaradt, ide kattintva megtudhatsz minden lényeges dolgot az abroncsnyomás monitoring rendszerről.

Alapvetően két típust különböztetünk meg. A direkt megoldás, amikor egy erre a célra fejlesztett szenor van az abroncsba építve, amely kommunikál az autóval (és a sofőrrel) és az indirekt megoldás, amikor az ABS rendszerre kötött érzékelő követi nyomon a gördülés geometriáját és ebből következtet a nyomásra.