A magyarországi Hankook gyár egyik téli üdvöskéje

Tapadás, teljesítmény, fogyasztás


A Hankook egy sor, sűrűn ismétlődő, jellegzetes formájú mintablokkal próbálta fokozni a téli abroncs tapadását, a futófelület középső mintaárka körül. Ezek a kis blokkok „aprókat harapnak a hóba” a hatékonyabb megkapaszkodás (tapadás) érdekében.

A futófelületen, forgásiránynak megfelelően elhelyezett V-betűt leíró, 5 bordás rész lett kialakítva, amely 14 százalékkal több mikrobarázdát kapott az elődnél. Ezek 15 fokig terjedő skálán az abroncsok vállrészéig húzódnak, oldalirányban.

Az előző Hankook modellhez képest a futófelület kiszélesedett, így nagyobb rész érintkezik a talajjal, ami magasabb szintű stabilitást nyújt. Ez persze egy kétoldalú érme, hiszen ez önmagában nagyobb gördülési ellenállást, magasabb üzemanyag fogyasztást is jelent, de tudják ezt a Hankook mérnökei is.

A gördülési ellenálláson – az említett kontroll abroncshoz képest – 8 százalékot javult a Hankook i*cept RS téligumi.

Abroncstechnológia


Az abroncs „kulisszatitka” egy nagy tapadású szilikakeverék, amely biztosítja a vonóerőt és a fékezési teljesítményt. Ennek hatására 3,4 százalékot sikerült havon faragni a fékútból, míg jeges felületen közel 10 százalékos a javulás.




Egyelőre az ADAC a középmezőnyhöz sorolja az abroncsot, a prémium gyártók mögé. Természetesen az ára sem éri el a prémium márkák árszínvonalát, ami egyértelműen a Hankook malmára hajtja a vizet. ,A 2011-es Frankfurti Autószalonon tűnt fel a Hankook i*cept RS téli gumiabroncs, mely természetesen a magyarországi Hankook üzemben készül. A kimondottan az európai piacra készített abroncs az öreg kontinens időjárási viszonyaihoz lett igazítva.