Az ADAC-nál megbuktak, a tengerentúlon mégis népszerűek?

Sőt, ezek a gumik még annyira sem hasonlítanak a téli gumikhoz, mint az európai piacra szánt modellek. Ez – nekünk európaiaknak és az európai abroncspiac ismerőseinek – igen furcsa jelenség.

Némi magyarázatot Luxemburgban, a Goodyear Ulragrip 9-es bemutatóján kaptunk, az abroncsgyártó fejlesztésekért felelős vezetőjétől, Jean-Pierre Jeusette-től. (Igen, a Goodyear nem akármivel készül az idei télre, népszerű abroncscsaládjának az Ultragripnek dobja csatasorba legújabb verzióját! Bővebben itt olvashatsz a téligumiról>> )

A „titok” a logisztikában rejlik. Az USÁ-ban és Kanadában – az őrült hóviharok ellenére is – sokkal gyorsabb és hatékonyabb az utak takarítása. Az utakat ritkán fedi olyan hóakadály, amin csak „vegytiszta” téligumival lehet áthajtani.

Az ottani autósokat nehéz rávenni a téli gumik vásárlására. (Kanadában azért már inkább jellemző, hogy kezd elterjedni a nyári-téli gumicsere, de példának okáért, az egyik ismert kanadai gumiabroncs kereskedő és szerviz hálózat weboldalán, a legfrissebb cikk, a helyieknek segít megfelelő all-season (négyévszakos) abroncsot választani.

Szintén Jean-Pierre Jeusette árulta el azt is, hogy az USÁ-ban jellemző tempó, még az autópályán (highway) is átlag 50-60 mérföld téli időszakban. A futóművek pedig lágyabbak, mint Európában.

Ha van köztetek négyévszakos abroncsszettet használó, ossza meg Facebook oldalunkon tapasztalatait, pro és kontra érveit, elsősorban a (most induló) téligumi szezonra vonatkozóan!
,A német autóklub (ADAC) idei tesztjén – amolyan plusz kategóriaként – négy modellel, a négyévszakos abroncsokat is letsztelte a szakmai zsűri.

Az eredmények igen lesújtóak lettek, melyből arra a következtetésre juthattunk, a négyévszakos abroncsok – téli időszakban legalábbis – gyakorlatilag kerülendők.

Ha azonban az Egyesült Államokra vagy épp a kanadai abroncspiacra pillantunk, nagy népszerűségnek örvendő „all-season” vagy 4season” abroncsokat találunk. (Pedig a kanadai tél zordságát nem kell bemutatni.)