Egyre többen vásárolunk téligumit

A Hankook előljárója folytatta az interjút, melyből megtudtuk, nem lesz hiány a kereskedőknél, téli autógumikból. A legutóbbi ilyen akkor fordult elő, amikor Olaszország és Románia egyszerre tette kötelezővé a téli abroncsok használatát.

Újdonság az abroncspiacon az Unió által kötelezővé tett abroncsnyomás ellenörző rendszer. (Mint, ahogy beszámoltam róla, november elseje óta csak TPMS rendszerrel felszerelt autót lehet forgalomba hozni az Unió területén. Erről a témáról itt olvashattok bővebben>> )

A Napi Gazdaság kiemeli cikkében, hogy a vásárlóknak érdemes követni a különböző gumiabroncs teszteredményeket. Minden évben, az összes számottevő autós szaklap (különösen a német magazinok és az ADAC) megrendezi saját, abroncstesztjét. Ezekről rendszerint be is számolunk itt a marso.hu-n is.

Aki lemaradt volna valamelyik írásról, íme egy mini linkgyűjtemény:

•    Auto Express téligumi teszt: 2014/15 és 2013/14
•    Auto Bild: 17 colos és 19 colos abroncsméret
•    Auto Zeitung: téli autógumi teszt 2014 I. rész és II.rész
•    Auto Motor und Sport 2014 - I. rész és II. rész
•    ACE/GTÜ 2013/14 és 2014/15
•    ADAC: 175/65 R14 T és 195/65 R15 T

És természetesen a jövőben is számíthattok a legrelevánsabb teszteredményekre,ha követitek oldalunk hírek rovatát!
,Tokaji Vilmos (értékesítési vezető, Continental Hungaria Kft) a Napi Gazdaságnak adott interjújűában elmondta, az elmúlt években növekedést mutat a téli gumiabroncsok piaca, hazánkban is és a tendencia folytatása várható a 2014-es évtől is.

Az idei év értékesítési volumene szintén alátámasztja a növekedést, viszont az enyhe időjárás miatt, a végfelhasználói értékesítés árnyalja a képet. Ez azt jelenti, a gyártók és nagykereskedők eladták készleteiket, a kiskereskedők azonban még nem tudták a tavaly ilyenkori szintet elérni, mivel nem indult még be a roham.

A végfelhasználók, azaz az autósok jellemzően megvárják az utolsó percet (vagy az első h leesését) a téli gumi vásárlást illetően. (Mint tudjuk, ez nem feltétlen a legjobb hozzáállás, mert nem kell hó a téli gumik létjogosultságához, hiszen 7 fok alatt már veszélyesek lehetnek a négyévszakos, illetve a nyári szettek.)