Kamionosok, fuvarozók figyelem! Norvégia váltztat téligumi szabályain

Ellenőrzésnél vizsgálni fogják, hogy szerepel-e a Mud and Snow (M+S, ami ugye még nem teljes értékű téli gumit takar) vagy a hármas hegycsúcs és hópehely szimbólum. Utóbbi jelenti a teljes értékű téli gumit. A két jelölés közötti különbségről itt olvashattok.

További fontos eleme a norvégiai változásoknak, hogy a rendelet a vontatmányokra, pótkocsikra is vonatkoznak (konkrétabban az M1-M3, N2-N3, O3-O4 kategóriákra.)

A rövid határidő és a bizonyos országokban jellemző kisebb teherabroncs hiány miatt, bizonyos esetekben kivételt tesz a hatóság a téli szezon végéig. Jelenleg ezek a méretek szerepelnek kivételként a listán. Figyelem, a lista folyamatosan változik/változhat, így érdemes érdeklődni egy-egy norvég út előtt!

A jelenlegi állás szerint a következőek a kivételek:

kormányzott kerekek:

•    245/70R17,5
•    265/70R17,5
•    305/70R19,5

a jármű többi tengelye:

•    205/65R17,5
•    235/70R17,5
•    235/75R17,5
•    245/70R17,5
•    255/60R19,5
•    265/55R19,5
•    275/70R22,5
•    285/70R19,5
•    385/55R19,5
,A Norvég Szállítmányozási Minisztérium közleményben adta hírül a 2015. január 1-től érvénybe lépő, téli gumis változásokat, amely hazai fuvarozókat is érinthet.

A változás lényege, hogy az év elejétől március utolsó napjáig, a 3,5 tonna megengedett össztömeg fölötti járművek MINDEN tengelyén téli gumiknak (pontosabban az évszaknak megfelelő, minimum M+S abroncsoknak) kell lenni.