Mennyire veszélyes az abroncsok öregedése?

A prémium gyártókat tömörítő szakszövetség szintén 10 évet ad meg, amely fölött a még sosem használt gumiabroncs is csereéretté válik. Ennek oka az anyagfáradásban keresendő.

Az NTSB szakembere, Sean Kane – akit abroncsokbhoz visszavezethető balesetekhez hívnak szakértőnek – szintén a 6 évet érzi közelebb az igazsághoz.

Ezzel némileg szemben áll Dan Zielinski, az amerikai gumiszövetség vezetőjének véleménye, aki az abroncsok korát érintő szabályozás ellen van. Az általuk képviselt vélemény szerint, sokkal lényegesebb tényező, hogy az abroncsokat, hogyan használjuk, illetve tároljuk .

Nektek milyen tapasztalataitok vannak a gumik öregedésével kapcsolatban?
,Számos kérdés kering az abroncsiparban a gumik öregedéséről és ennek veszélyéről. Több szervezet (például a National Transportation Safety Board – továbbiakban NTSB – vagy a Tyresafe) komoly lobbi tevékenységet folytat, az abroncsok korának – valamilyen formájú – szabályozását célozva.

Az autógyártóknak de még az abroncsgyártóknak is van persze ajánlásuk az öregedéssel kapcsolatban, de ez koránt sem egységes. A General Motors és a Ford 6 évente mindenképpen cseréltetné az autógumikat (használattól függetlenül) míg a Michelin irányadása 10 év. Utóbbi véleménnyel egyezik meg a Magyar Gumiabroncs Szövetség közleménye is.