Téli abroncsokat tesztelt a német Auto Motor Sport
Megérkezett a német Auto Motor Sport első téli gumiabroncs tesztje, amelyben 11 mintázatot vizsgáltak a 215/55 R17 méretben. Azt érdemes tudni, hogy ezt a méretet elsősorban olyan kompakt SUV autókon használják, mint a VW T-Roc is, amellyel a tesztet végezték. Az Auto Motor Sport három új versenyzőt is szembeállított a Continental TS 850 P abronccsal: az újonnan bemutatott Bridgestone Blizzak LM005-öt, a továbbfejlesztett Goodyear UltraGrip Performance Plust és a nemrégiben bemutatott Nokian WR Snowproofot. Ezeken kívül a tesztben részt vett még a Michelin Alpin 6, a Vredestein Wintrac Pro, a Pirelli Winter Sottozero 3, a Toyo Snowprox S954 és a Hankook i* cept evo2.
A tesztet egyébként Finnország északi részén végezték el, ahol mondjuk a vihar és a jócskán fagypont alatti hőmérséklet első nekifutásra sem egyenlő egy közép-európai téli időjárással, de a teszt napjára már szerencsére az időjárási körülmények is kedvezőbbé váltak. Olyannyira, hogy a havas úton történő teszteket el is tudták végezni és bizony az újonc Goodyear UltraGrip Performance Plus egyértelműen verhetetlennek bizonyult.
Majd négy héttel később Németország északi részén megismételte az Auto Motor Sport a tesztet, de itt már a nedves és a száraz útviszonyoknál valamint külön figyelmet szenteltek a fékútra, az aquaplanning hatásra, a zajszintre valamint a kormányzásra és a sávváltásokra is. Összességében a Goodyear itt is hozta az első helyet, a Bridgestone pedig második helyre érkezett be.
A teszttel kapcsolatban mindenképpen meg kell említeni, hogy a pontosság miatt minden tesztet többször is elvégeztek, hogy a lehető legreálisabb eredményt kapják. Fontos azt is kiemelni, hogy az értékeléskor és az osztályozáskor figyelembe vették a teszt során használt műszerek eredményeit és a tapasztalt tesztvezetők szubjektív értékelését is. Az, hogy ez mennyire reális eredményt hozott, mindenki maga döntse el, mi mindenestre megosztjuk ezeket az információkat és egy csokorba összegyűjtöttük néhány abroncs tapasztalt előnyét és hátrányát is.
Goodyear UtraGrip Performance Plus (tesztgyőztes)
- + Nagyon megbízható és könnyen irányítható havas és nedves úton egyaránt.
- + Biztonságos fékút száraz úton.
- + Kiegyensúlyozott interakció az ESP rendszer mellett.
- - Száraz úton kanyarodáskor nem megfelelő tapadás.
- + Kimagaslóan pontos kormányzást tesz lehetővé havas és nedves úton egyaránt.
- + Stabil.
- + Rövid fékezési távolság, biztonságos érzet.
- - Negatív tulajdonságok jelennek meg magas sebességnél történő kanyarodáskor és száraz aszfalton történő fékezéskor egyaránt.
- + Nagyon stabil és mindenekelőtt kiegyensúlyozott dinamika jellemzi.
- + Könnyen kezelhető és vannak még tartalékai nedves útviszonyoknál is.
- + Biztonságos vezetési élmény.
- - Havas és száraz útfelületen tapasztalhatóak még hátrányok.
- + Nagyon jó tapadás, kiegyensúlyozott vezetési dinamika és magas biztonságérzet havas és száraz utakon.
- + Nagyon csendes abroncs.
- - A fékezési távolság nem megfelelő száraz útfelületen.
- - Nedves aszfalton nem tökéletes.
- - Magas gördülési ellenállás.
- + Kiegyensúlyozott teljesítmény száraz útfelületen.
- + Havas és nedves útfelületeken kielégítő magatartás.
- - Havas útfelületen hosszabb féktávolság.
- - Nedves útfelületen nem megfelelő tapadás.
- + Havas útfelületen biztonságos és könnyű kezelhetőség.
- + Havas és száraz útfelületen rövid féktávolság.
- + Biztonságos vezetési érzet száraz útfelületen.
- - Nedves útfelületen hosszú féktávolság és viszonylag gyenge tapadás.
- - Magas gördülési ellenállás.