news/big_image/2021/09/fb-7-.png.png

195/65 R15 ADAC téli gumiabroncs teszt

Annak ellenére, hogy az új járművek gumiabroncs mérete folyamatosan növekszik a 195/65 R15 még mindig az egyik legkelendőbb - legalábbis a téli gumiabroncsok szegmensében. Olyan alsó középkategóriás járművekhez illik, mint az Opel Astra vagy a VW Golf.

A teszt eredményeiből alapvetően pozitív következtetést lehet levonni, mivel a 16 abroncsmodell közül csak egy kapott elégséges pontszámot, és ezért csak feltételesen ajánlható - négy abroncsmodell "jó", tizenegy pedig "kielégítő" minősítést kapott.

Nagyon kiegyensúlyozott: A négy befutó

Ebben a dimenzióban négy téli gumiabroncs kapta meg az ADAC áhított "jó" minősítését: a Dunlop Winter Response 2, a Goodyear UltraGrip 9+, a Michelin Alpin 6 és a Vredestein Wintrac. Azért kapták meg a jó osztályzatot, mert minden fő kritériumban nagyon kiegyensúlyozott eredményt értek el.

A Dunlop és a Goodyear jó teljesítményt nyújtottak havas utakon. Míg a Dunlop Winter Response 2 optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást, az UltraGrip 9+ javítja a teljesítményt nedves és jeges utakon. A Michelin Alpin 6 hagyományosan a kopás tekintetében is pontszerző, de ezúttal száraz úton is a legjobb teljesítményt nyújtja.

Az élcsoport mögött: BFGoodrich és Continental

Az élcsoport mögött a Michelin második márkájának, a BFGoodrich-nak a g-Force Winter2 és a Continental WinterContact TS 860 áll, és csak egy fő kritériumban történő visszaminősítés miatt maradtak le a jó általános értékelésről. Mindkettő jó minősítést ért el a kopási teszten, és jól teljesítettek havon és jégen egyaránt. Száraz és nedves úton azonban ellentétesen viselkedtek: míg a BFGoodrich száraz úton meggyőző, addig nedves úton - a tesztpályához képest - már nem elégséges a jó minősítéshez. A Continental ezzel szemben vizes úton a legjobb eredményt érte el, de száraz úton enyhe gyengeségeket mutatott.

Visszaminősítés: Túl nagy kopás

A táblázatban szereplő következő négy gumiabroncsban egy dolog közös: mindannyian viszonylag jó teljesítményt mutattak a fő vezetési kritériumokban, de az összesített eredményben egy fokozattal visszamínősítették őket, mivel a kopásvizsgálatban csak kielégítő teljesítményt nyújtottak. A Bridgestone Blizzak LM005 elég jó teljesítményt nyújtot száraz úton, és a második legjobb eredményt érte el nedves úton is.

A Hankook második márkájának, a Laufenn-nek az i FIT + LW31 + abroncsa száraz úton elmaradt a jó minősítéstől, de nedves úton jól teljesítet, és havon és jégen is kiváló minősítést kapott.

Leminősítés: Gyengeségek nedves úton

A fennmaradó öt kielégítő gumiabroncs esetében a vezetési jellemzők egyes gyengeségei az általános pontszám leminősítéséhez vezettek. A Barum Polaris 5 jó eredményeket mutat havon és jégen. A Nokian WR Snowproof esetében, amely minden más fő kritériumban jól teljesít, a nedves úton mutatkozó gyengeségek az összpontszám leminősítését jelentette.

A General Tire Altimax Winter 3 és a GT Radial Winterpro2 nedves úton leminősítést kapott, de teljesen jogosan: a pontszámok éppen az "elégséges" határán vannak. Száraz úton nyújtott gyenge teljesítménye miatt az utolsó helyezett Kumho Wintercraft WP51-nek meg kellett elégednie ezzel az összértékeléssel.