A pótkeréknek vége?

Ritkább alternatíva, hogy az autóra defekttűrő, úgynevezett run-flat első szerelésű abroncsszett kerül. (Ha ebben a témában olvasnál tovább, itt megteheted>> )

Ezzel párhuzamosan, illetve összefüggésben, az egyik brit szerviz érdekes statisztikát publikált. 2010 és 2013 között, mintegy 25 százalékkal több hívásuk volt defekt miatt.

A RAC (azaz a Royal Automobile Club, vagyis brit királyi autóklub) kifejlesztett egy univerzális pótkereket, amit januári indulása óta már több, mint 30 ezerszer használtak.

Az autógyártók persze nyomás alatt állnak, hiszen a folyamatos károsanyag emisszió csökkentés szinte kötelezettségük (pl. az EU, illetve egyre több vásárló is megköveteli mindezt) ezért próbálják az autókat könnyebbé tenni. Valamennyit a pótkerék, defektjavító szettre (vagy mankókerékre) cserélésével is le tudnak csípni az autók össztömegéből.
,Egyre inkább megszokott, hogy az autógyártók nem adnak autóikhoz teljes értékű pótkereket. Jóllehet a vásárlók kérhetik a felszerelt gumiszettel azonos méretű (és persze márkájú és mintázatú) pótkereket, az alapmodellekben, de sokszor még a fullextrás ajánlatokban sem szerepel pótkerék.

Egy nyugat-európai autókereskedő honlapja szerint, 10-ből 9 modellnél hiányzik a (teljes értékű) pótkerék. Vagy mankókerékkel, vagy defektjavító szettel árulják az autókat. (Előbbi nem teljes értékű, az eredetinél valamivel kisebb méretű abroncsot jelent. A méretkülönbség oka a helytakarékosság és a súlycsökkentés.)