Az ACE/GTÜ téli autógumi teszt 2014/15

A sorrend


Szokásomhoz híven, a leggyengébbtől a legjobban teljesítő abroncs felé haladok, de ahogy említettem, itt a leggyengébb alatt sem egy „kutyaütőt” kell érteni, hiszen mind a 10 minta elérte a minimum „ajánlott” szintet. 4 abroncs pedig ennél is tovább, a „nagyon ajánlott” szintig is eljutott.

10) Kumho I’ZEN KW23

9) Bridgestone Blizzak LM 32

8) Vredestein Snowtrac 5

7) Hankook Winter i*cept RS
    Pirelli Snowcontrol 3

5) Semperit Speedgrip 2

4) Dunlop Winter Sport 4D

3) Goodyear Ultragrip 9

2) Continental TS850

1) Nokian WR D3


Érdekesség, hogy a Nokian a megszerezhető 260 pontból 219-et gyűjtött be és viszonylag nagy előnnyel nyert, még a második helyezett – az idi teszteket (is) uraló – Continental abroncsa előtt.

Aki a számszerűsített végeredményt szeretné látni, itt eléri a táblázatot .
,Téli időjárási körülmények között a gumiabroncsok jelentősége még inkább felértékelődik. Úgy is fogalmazhatunk, ekkor éri a legnagyobb megterhelés az abroncsokat. Nem csupán a hó, jég és latyak által – gyakran extrém módon – megnehezített autóutakra kell gondolni, hanem a hideg okozta kihívásra és a folyamatosan változó látási viszonyokra is.

Az ACE/GTÜ 2014/15-ös téli gumi tesztje az extrém körülményeket (is) szimulálta és a tavalyi évet megtoldva, az akkori 9 mintázattal szemben, idén 10 téli gumi versenyzett a helyezésekért. Az abroncsok száma mellett, a méretkategória is nőtt, idén ugyanis 205/55 R 16-os téligumik szerepeltek.

A szeptemberben megrendezett tesztre az ACE/GTÜ megpróbált eleve erős mezőnyt összehozni, így olyan téli autógumit nem is találunk a listán, amely elbukott volna a zsűri előtt.