Gumiszerviz szolgáltatások

MARSO garancia

A MARSO garanciát vállal a szervieiben vásárolt és szerelt gumik épségére

Általános feltételek

MARSO garancia szolgáltatás adható annak a vásárlónak, aki valamely MARSO telephelyen történő vásárláskor négy darab – egy garnitúra – azonos márkájú, méretű és mintázatú személygépkocsi-, 4x4, kisteher gépkocsi gumiabroncsot vásárol és az abroncsokat helyben felszerelteti, illetve a MARSO garancia kártya átvételekor a meghatározott ajánlott fogyasztói árat a telephely felé megfizeti. Kivételt képeznek azok a szerelési csomagok melyek a garancia árát is tartalmazzák (Garancia illetve Prémium Új abroncs szerelési csomagok).
 

MARSO garancia szolgáltatási köre

A MARSO garancia szolgáltatás az alábbi - rendeltetésszerű használat során keletkező - külső sérülésekből származó károk esetén nyújt védelmet:


- defekt (futófelületen keletkezett szúrt, vágott sérülés)
- külső mechanikai sérülés által az oldalfalon okozott károsodás (szövetszál szakadás, dudor, padkázás, kátyúkár, szúrt, vágott sérülés)
- szándékos rongálás, lopás (rendőrségen tett feljelentés igazolása szükséges)

    MARSO garancia szolgáltatásból kizárt károk

    A nem rendeltetésszerű használatból vagy a jármű nem megfelelő üzemi állapotából adódó kár, valamint olyan elváltozások, melyek az abroncs további rendeltetésszerű és biztonságos használatát nem befolyásolják.

    - nem a gyártói előírások által engedélyezett paraméterekkel rendelkező abroncs (abroncsméret, sebességi, terhelési index)
    - megfékezett abroncsok
    - túlterhelés miatti sérülés
    - keréktárcsa vagy szelephibából adódó levegővesztés miatti gyaloglás
    - nem megfelelő légnyomás miatti rendellenes kopás
    - futómű beállítási hibák okozta féloldalas kopás
    - fűrészfogas kopás
    - szakszerűtlen szerelésből adódó meghibásodások (peremszakadás, peremsérülés, nem megfelelő szelep beépítése)
    - szerkezeti elváltozással nem járó felületi sérülés (kicsípődés)
     

    MARSO garancia kártya

    A MARSO garancia szolgáltatásra való jogosultságot a vásárlás helyén kapott MARSO garancia kártya igazolja. Amennyiben a vásárló a vásárlás napján nem kapott garancia kártyát a MARSO azt utólagosan is kiadhatja illetve egyedi esetben a vásárló a hálózat központjában MARSO Kft.-nél is megigényelheti a jogosultság igazolása mellett (számla másolat), de csak az eredeti vásárlás dátumára kiállítva. Az utólagos igénylés határideje a vásárlástól eltelt 30 naptári nap. 30 napon túli igénylés esetén garancia kártyát nem adunk ki
     

    MARSO garancia időtartama

    A szolgáltatás időtartama 3 év vagy nyári gumiabroncs esetén 1,6 mm, téli gumiabroncs esetén 4 mm profilmélység, amelyik hamarabb bekövetkezik. A javított abroncsokra továbbra is érvényes a garanciaszolgáltatás, viszont a cserélt abroncsokra új garanciát kell vásárolni az ügyfélnek, ha az új abroncsra is szeretné későbbiekben igénybe venni a szolgáltatást. Ilyen esetben lehet 1 db gumiabroncsra is kiadni új garancia kártyát.
     

    MARSO garancia igénybevétele

    A MARSO garancia szolgáltatás lényege, hogy kár esetén nem pénzbeli visszatérítés jár a vásárlónak, hanem a vásárló megrongálódott gumiabroncsát a MARSO telephely javítja vagy cseréli. A vásárló csak akkor részesülhet kárrendezésben, ha rendelkezik MARSO garancia kártyával. A telephelyen lévő szakember dönt az abroncs javíthatóságáról a szakmai és biztonsági előírások figyelembevételével. A vásárló a vásárlás helyszínétől független bármely kijelölt MARSO telephelyet igénybe veheti a kárrendezés során. 
     

    A MARSO garancia ügyintézése javítás esetén

    A gumiabroncs sérülését a MARSO telephely feltárja és az előírásoknak megfelelően megjavítja.

    Javítás csak az alábbi esetekben végezhető:

    - a sérülés a futófelületen található
    - a sérülés átmérője az 5 mm-et nem haladja meg

    Az abroncs további javítása nem megengedett ha:

    - az abroncs defekttűrő
    - a sebesség indexe V (240 km/h) vagy a feletti (W, Y, ZR)

    Ezen esetekben a csere esetén érvényes ügyintézés lép életbe. Amennyiben a javítás nem a fenti előírások figyelembevételével történik, a javított abroncsra vonatkozó bármilyen további garancia igényt a MARSO Kft. kizárja. A vásárló a javítható abroncs esetén nem kérhet cserét.
     

    A MARSO garancia ügyintézése csere esetén

    A gumiabroncs sérülése alapján – ha az nem javítható – a MARSO partner csereabroncsot biztosít a vásárlónak. A javíthatóságot első körben a MARSO telephely bírálja el, de bizonyos paraméterek esetén csak az abroncs cseréjével biztosítható a szolgáltatás. A vásárló a profilmélységnek megfelelő költségtérítés mértékét az alábbi táblázat mutatja.
     

    Nyári gumiabroncs Téli gumiabroncs
    Profilmélység Költségtérítés Profilmélység  Költségtérítés
     7 mm -  10%  7 mm -  15%
     6 - 7 mm  25%  6 - 7 mm  40%
     5 - 6 mm  40%  5 - 6 mm  65%
     4 - 5 mm  55%  4 - 5 mm  85%
     3 - 4 mm  70%
     1,6 - 3 mm  85%



    Például:
    NOKIAN 195/65 R15 91T WR D3 (Szgk.téli abroncs)
    Profilmélység: 6,5 mm
    Aktuális fogyasztói ár: 16.990 Ft (bruttó) Térítés mértéke:
    Vevő költsége: 6.796 Ft (bruttó) 40%
    MARSO költsége: 10.194 Ft (bruttó) 60%

    A sérült abroncs átlagolt maradvány profilmélységét legalább 3 ponton szükséges mérni a futófelületi árkokban. A költségtérítés számítási alapja az aktuális fogyasztói ár, amely a www.marso.hu oldalon érhető el.
     

    A MARSO garancia ügyintézés díja

    A MARSO garancia ügyintézés önmagában ingyenes. Csere esetén az abroncs szerelési díját a szolgáltatás nem tartalmazza, annak költségét a vásárlónak kell megfizetni.

     

    A MARSO garancia ügyintézés ideje

    A MARSO garancia ügyintézés ideje a vásárló bejelentésétől számított 15 nap. Amennyiben a MARSO telephely nem tudja a vásárlót kiszolgálni a fenti időtartamon belül (pl.: nem érhető el csereabroncs) erről a bejelentést követő 72 órán belül értesíti, illetve az esetleges fejleményekről tájékoztatja.
     

    Egyedi esetek szabályozása

    Ha a MARSO telephely a javíthatóságot valamely oknál fogva nem tudja megállapítani, vagy a vásárló nem fogadja el a MARSO telephely szakvéleményét a MARSO telephely jelzi a MARSO Kft. felé a problémát. A MARSO Kft. ezt követően (nagykereskedő vagy garanciális szakértő bevonásával) eljár. A vásárló az eljárás eredményét illetően újabb kifogással már nem élhet.
     

    Nem elérhető csereabroncs

    Ha az abroncs készlethiány miatt semmilyen országos készletről (nagykereskedők, gyártó, stb.) nem beszerezhető, vagy az abroncs a termékpaletta változása miatt nem beszerezhető (gyártás, megszűnt, kifutott), akkor a vásárló az adott mintázat utódjának számító, technikailag azonos jellemzőkkel bíró (méretű, terhelési-, sebesség-indexű) abroncsból kap. A vásárló kifejezett kérésére az eredetitől eltérő márka is biztosítható csereabroncsként, ha az abroncs technikailag hasonló jellemzőkkel bír. Ilyenkor az értéktöbbletet a vásárlónak kell megfizetni, negatív értékkülönbözet készpénzre nem váltható.