news/big_image/2019/10/arbo-ace-teszt.png

A négy évszakos gumiabroncsok voltak a porondon az ARBÖ szervezetnél

A felhasználói igények miatt a gumiabroncs gyártók egy ideje elkezdtek négy évszakos gumiabroncsokat gyártani. A korábbi években még elég kezdetleges mintázatokat kaphattunk, amik igazán se nyáron, se télen nem nyújtottak megfelelő teljesítményt. Azonban a hosszas fejlesztések után mára elértünk odáig, hogy néhány mintázatot bátran tudunk ajánlani.

Ha négy évszakos gumiról beszélünk, akkor fontos kiemelnünk, hogy továbbra sincs olyan abroncs, ami tökéletes lenne minden évszakban. Ez a gumiabroncs keverék összetétele miatt lehetetlen. A gyártók vagy téli, vagy nyári körülményekre optimalizálják továbbra is, a minden szezonban használatos gumiabroncsokat. Ezt megfigyelhetjük a mintázat kialakításánál is. Így igazából a négy évszakos mintázatok vagy télen teljesítenek jobban és nyáron kevésbé vagy fordítva. Azonban azoknak a felhasználóknak, akik évente pár ezer kilométert tesznek meg gépjárművükkel és főleg városban közlekednek, bátran ajánlhatunk négy évszakos gumiabroncsot.

Az osztrák ARBÖ szervezet a GTÜ és az ACE segítségével a 205/60 R16-os méretű abroncsokat tesztelte, ezzel is segítve azon vásárlók döntését, akik nem akarnak félévente gumiabroncs szettet cserélni.

Maximálisan 250 pontot lehetett elérni a teszt során, ebből a Continental AllSeason Contact érte el a legtöbbet, számszerűen 194 pontot. A második a Fulda MultiControl lett 186 ponttal a harmadik a Goodyear Vector4Season 4G 184 ponttal.

A középmezőny minimális különbséggel maradt le a dobogóról, hiszen a Michelin Crossclimat+ és a Nokian Weatherproof is 183 pontot ért el. Őket a Hankook Kinergy 4S2 182 ponttal és a Bridgestone Weather Control 181 ponttal követték. A Nexen Nblue 4Season viszont nagyon kevés pontot ért el (162) és jelentős a lemaradása a többiekhez képest.

Referencia abroncsként egy Dunlop nyári gumiabroncsot használtak, ami 136 pontot ért el téli körülmények között és egy Continental téli gumit, ami 197 pontot kapott.