A 2011-ES AUSZTRÁL NAGYDÍJ


A PIRELLI MOTORSPORT IGAZGATÓJA NYILATKOZTA:
Paul Hembery: „Erre a pillanatra készülünk több mint egy éve, és mindnyájan nagyon izgatottak vagyunk. Úgy terveztük abroncsainkat, hogy idén mások legyenek, mint amit eddig megszoktunk a Formula 1-ben, de úgy vélem, valamennyi csapatnak sikerült valamelyest megismerkednie velük a tesztek során. Két-három kiállásra számítunk Ausztráliában, ami bizonyos szempontból ellentétes céges szokásainkkal, mivel közúti abroncsaink a  lehető  legtartósabbak. A Formula 1 azonban egészen más eset, hiszen szórakoztatással tartozunk a csapatoknak és a támogatóknak. Ezt észben tartva, alig várjuk már a kezdést, és lenyűgöző lesz látni, hogyan használják a pilóták és a csapatok abroncsainkat  a  különféle  stratégiákhoz  a  versenyen. Már  a  tesztelés  során  is  feltűnt néhány különbség a csapatok között, és érdekes lesz látni, hogy ez pontosan hogyan jelenik majd meg verseny szituációban. ”


A PILÓTA A VOLÁN MÖGÖTT EZT NYILATKOZTA:
Sebastian Vettel (Red Bull Racing): „Még egyikünk sem futott a melbourne-i pályán Pirelli abroncson eddig, ezért mindannyian kíváncsian várjuk, milyen lesz. Valami egészen új kezdetén állunk. Azt hiszem, csak annyit mondhatunk biztosan, hogy más lesz és nagyon izgalmas. Rendesen ez a pálya rendkívül megviseli az abroncsokat, ezért úgy vélem, erre nagyon oda kell majd figyelnünk a verseny során. Melbourne-ben
van néhány dolog, amire vigyázni kell: jó fékezési stabilitásra van szükség és néhány kanyar kissé egyenetlen. A kigyorsulás kifejezetten nehéz ezen a pályán, ezért ez fontos tényező  lesz az autó beállításánál. Arra a  tapasztalatra kell hagyatkoznunk, amit a  téli tesztek  során  szereztünk  az  abroncsokról,  bár  Ausztráliában  valószínűleg  mások lesznek az  időjárási viszonyok. Mindannyian nagyon várjuk már a szezon kezdetét, és remélem nagyszerű lesz a verseny úgy a pilótáknak, mint a közönségnek.”

MŰSZAKI ADATOK ÉS ABRONCSVÁLASZTÁS:
* Az ausztráliai pályát nem használják egész évben, és rendkívüli módon igénybe veszi az abroncsokat, különösen a bal elsőt.  
* Tíz jobb és hat bal kanyar található az 5.303 kilométeres pályán, melyen 58 kör van előírva.
* Tavaly Melbourne-ben összesen 28 kiállás volt. A legrövidebb Mark Webber (RedBull  Racing)  nevéhez  fűződik  a  10.  körben  23.517  másodperccel,  a  leghosszabb Lucas Di Grassi (Virgin) nevéhez a 25. körben 15 perc 47.885 másodperccel.
* A legtöbb kiállás 2004-ben volt Melbourne-ben: 49 kiállás a verseny alatt, ami 2,45 kiállást jelent versenyzőnként.

ABRONCSVÁLASZTÁS
Ausztrália Lágy->Opcionális, Kemény->Primér

A PIRELLI AUSZTRÁLIÁBAN
*  Pirelli  abroncs  1979-től  kapható  Ausztráliában,  de  magát  a  céget  1872-ben alapították Olaszországban.
*  2008-ban  az  ausztráliai  születésű  modell,  Catherine  McNeil  szerepelt  a  Pirelli világhírű naptára borítóján.
*  A  Pirelli  Australia  aktív  tagja  a  Pirelli  Csoportnak,  a  nagyteljesítményű  abroncsok vezető gyártójának. A Pirelli Australia a Pirelli Asia Pacific-hez  tartozik, melynek két személyautó- és teherabroncs gyára van Kínában
,
ÚJ KORSZAK A VILÁG TÚLSÓ VÉGÉN: A PIRELLI AUSZTRÁLIÁBA VISZI A SHOW-T

A TÖRTÉNET
33  tesztnap  (15 hivatalos és 18 belső  teszt) után végre  indulhat a Pirelli Formula 1-es kalandja. A Formula 1-es kaland ugyanabban az országban indul ezen a hétvégén, ahol a Pirelli számára pontosan 19 évvel, négy hónappal és 24 nappal ezelőtt véget ért az Adelaide-ben rendezett 1991-es Ausztrál Nagydíjon, ahol 14 kör után belengették a piros zászlót a szakadó eső miatt, és ami mind a mai napig a legrövidebb Formula 1-es versenynek számít. Ebben az évben a melbourne-i Albert Parkban rendezik a versenyt immár 16 éve, és ez a Pirelli első versenye abban a hároméves sorozatban, melyre a FIA-val, a nemzetközi  motorsport vezető  testületével  leszerződött. De valószínűleg Melbourne-ben  is  legalább annyi izgalomnak nézünk elébe, mint annakidején Adelaide-ben.
A  Pirelli  új  PZero  abroncsát  úgy  tervezték,  hogy  segítse  az  előzést  a  pályán  és  a bokszban is, visszatért a KERS és bevezették a mozgatható hátsó szárnyat is. A kemény és lágy gumikeveréket visszük Ausztráliába, melyek közül a lágy nagy sebességet és tapadást biztosít, a keményet pedig a tartósság jellemzi. Az  időjárás  valószínűleg  más  lesz,  mint  amit  a  tesztek  során  tapasztaltunk,  ezért  a csapatok eggyel több garnitúra primér abroncsot kapnak a pénteki szabadedzésre, s ezzel  12  garnitúra  száraz  időre  való  abroncsra  emelkedik  a  felhasználható  abroncsok száma  a  hétvége  folyamán,  és  a  versenyzők  több  kört  futhatnak  a  szabadedzésen  a  beállítás véglegesítése céljából.