Abroncsgyártók és a foci

Toyo Tires – AC Milan


A japán gumicég, 2016 júniusáig szóló megállapodást kötött a patinás olasz futballklubbal. A kontaktus ugyan rövidebb a szokásos abroncspiaci szponzorszerződésektől, de a márka kommunikációt megkönnyíti a gumicég esetében, hiszen a Rossoneri hatalmas rajongói bázissal bír világszerte.

Hankook – BVB

Az európai piacot Magyarországról ellátó Hankook, a Bundesliga óriás, Borussia Dortmunddal áll üzleti kapcsolatban, mégpedig 2009 óta. (A kontaktus jövőre jár le.)

Cooper Tires – Arsenal FC

Ismét egy jó példa arra, hogy a prémium gyártók közé kívánkozó abroncsgyártók egy top futballklubba való invesztálással próbál felzárkózni, márkakommunikációját fejleszteni. A Cooper gumiabroncs gyártót talán kevesebben ismerik, mégis egy olyan ikonikus klub – jelentős – szponzorai, mint az Arsene Wenger vezette, londoni ágyúsok.

Érdekesség, hogy a Cooper és az Arsenal megállapodása szinte közvetlenül az Apollo Tires és a Man Utd. (lásd következő bekezdés) szerződése után született. Ez még nem is lenne meglepő, de ha megemlítem, hogy a Cooper és az Apollo először egymással kötött stratégiai megállapodást, amit az egyik fél nem teljesítése miatt fel is rúgtak pár hónap után, akkor érződik benne az ellenszenves rivalizálás. Pont olyan, mint az Arsenal és a Man.Utd. csapatai és táborai között.

(A két gumiabroncs gyártó azóta is egymásra mutogatva járják a bíróságot.)

Apollo – Manchester United

Ahogy azt felvezettem, egy másik gumiabroncsgyár és egy másik angol top klub között is találunk szponzorációra példát. Az Apollo remek reklámfilmmel boronálta össze a labdarúgást és a gumiabroncs gyártást. Nem is gondolnánk mennyi összefüggés van a kettő között!
Az Apollo továbbá, egy újrahasznosított abroncsokból készült sportpályát is kialakított az Old Trafford játékzónájában.


Goodyear – Juventus

A prémium gyártók közé tartozó Goodyear, az olasz Juventus csapatával ütött nyélbe megállapodást. Az edzéseken máris nagy sikert arattak az abroncsok:


A csapat buszán is Goodyear gumik vannak, valamint az abroncsgyár egy érdekes kampányában is komoly szerepet szánt a Juventus játékosának, Giorgio Chiellininek. Egy szuperhőst hívott életre a Goodyear. Ő Goodhero, aki oktató szerepet tölt be, célja a vezetésbiztonság, a gumiabroncsok karbantartásának mélyítése és persze a Goodyear cég hírnevének öregbítése.


,Üdvözlöm mind a 10 millió magyar szövetségi kapitányt. Igen, a focihoz mindenki ért, mindenki szereti. 22-en játszák és a végén a németek nyernek.

Az abroncspiac résztvevői pedig szintén szerves résztvevői a futball világának, szponzori oldalról. Ezeket az összefonódásokat vesszük most át.