Abroncsnyomás figyelő rendszer? Ilyen is van! – Marso nyárigumi tipp


Meddig használható a gumiabroncs nyomásfigyelő rendszer?

A ContiPressureCheck rendszer akkumulátora hat éven vagy hatszázezer kilométeren keresztül szolgálja a gépjármű vezetőket. Nem nehéz kiszámolni, hogy ez több mint a téli vagy nyári gumik élettartama, így gumiabroncs cserekor átszerelhető az új garnitúrába. Nagyon jó fejlesztésnek tűnik.

,
Néhány hónappal ezelőtt olvastam a hírt, hogy a Continental bevezetett egy biztonsági rendszert, amely folyamatosan monitorozza a gumiabroncsok nyomását. Elsősorban ez, azaz a folyamatos nyomáscsökkenés okozza a defektek döntő többségét.

A ContiPressureCheck-re keresztelt rendszer célcsoportja a kis és nagy haszongépjárművek. Az alapvető haszna mellett – ugye a defektek elkerülése – a (haszongép)járművek üzemeltetési költségeinek csökkenése is a rendszer előnyei között szerepel. Ennek okairól, illetve a gumiabroncs nyomás rendellenességéről itt olvashattok.
A Continental rendszere egy kis gumikonténerből áll és egy műszerfali jelzőből, ami figyelmezteti a járművezetőt, szenzorjaiból kapott információk alapján az esetleges abroncsnyomás vesztésről.

Mekkora problémát jelent a nem megfelelő nyomás?


Nem kezdem magam unalomig ismételni, hiszen sok – érdekes és tanulságos – adatot adtam már a hazai és nemzetközi utakon tapasztalt körülményekről, már ami a guminyomást illeti. A Continental megfigyeléséről talán még nem esett szó. Még a német utakon is – ahol ugye a közlekedési kultúra jóval fejlettebb, az infrastruktúráról nem is beszélve – tizenkét százaléka a haszongépjárműveknek alacsony nyomású gumikon közlekedik. (Így már kicsit más fénytörést kap a sebesség korlátozás nélküli autópálya)