news/big_image/2019/04/auto-bild-nagy-teszt.png

Auto Bild gumiabroncs tesztek több méretben

A német Auto Bild magazin összesen több mint 100 nyári és négy évszakos gumiabroncsot tesztelt öt különböző méretben, majd összesítette az eredményeket. A „példaértékű” és a „jó” eredménnyel záró abroncsokat kimondottan ajánlják, míg a többi esetében óvatosságra intik az autótulajdonosokat. A nyári gumiabroncsokat a 225/45 R17, 225/55 R17 és a 245/45 R18 méretben, míg a négy évszakosokat a 195/65 R15 és a 235/60 R18 méretben vizsgálták meg. 

A németek úgy tartják, a nyári abroncsokat „O-tól O-ig” tudják használni, ami a „Von Ostern bis Oktober” kifejezésből származik, vagyis húsvéttól októberig. Ez a rájuk jellemző időjárási viszonyok miatt optimális, azonban Magyarországon a mozgó ünnep alkalmankénti kitolódása miatt inkább már március közepétől érdemes átváltani a nyári abroncsra. 

Nyári gumiabroncs teszt 225/45 R17 méretben
Összesen 53 nyári gumiabroncsot teszteltek ebben a méretben az Auto Bild-esek és a már megszokott több fordulós teszt során a féktávolság hossza alapján a legrosszabban teljesítők már nem jutottak a következő fordulóba. Ami fontos szempont volt az Auto Bildnek, hogy a prémium ismert márkáktól kezdve a budget vagy teljesen nem ismert márkákig választották ki az abroncsokat a teszthez.  Az első helyezett Michelin Pilot Sport 4 legnagyobb erőssége a dinamikájában, kiváló kezelésében, példamutató futóteljesítményében rejlik, habár az ezüstérmes Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (91 Y) nedves felületen majdnem 1 méterrel rövidebb fékutat produkált, összességében azonban nem tudta megelőzni a Michelint.


 

Nyári gumiabroncs teszt 225/55 R17 méretben
Az elsősorban az SUV gépjárművek (Ford Kuga, BMW X1, Audi Q3, Toyota RAV4, stb.) körében népszerű abroncs méret tesztelését tíz különböző márkájú guminál végezték el. Ennél a méretnél is a kevésbé ismert márkákat és a prémium abroncsokat is tesztelték, de összességében arra a megállapításra jutottak, hogy érdemes többet áldozni egy jó nyári gumiért. A teszt során, aszfalton vizsgálták meg az abroncsok teljesítményét, hiszen ebben a méretben a ma már inkább városi terepjáróknak is tartott gépjárműveket nem feltétlenül csak terepen használják. Habár a tesztet a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyerte, az mindenképpen biztató, hogy három közkedvelt abroncsgyártó is a második helyre sorakozott fel: Continental Premium Contact 6, Hankook Ventus Prime3, Nokian Powerproof.

Nyári gumiabroncs teszt 245/45 R18 méretben
Az elsősorban a sportos autók körében népszerű méretet 11 nyári gumiabroncs márkával tesztelte az Auto Bild. A Bridgestone, a Goodyear, a Nokian és a Pirelli négy új mintázata is bekerült a vizsgált abroncsok közé. A tesztnél nagy hangsúlyt fektettek az abroncsok kanyarokban történő vizsgálatára. A Pirelli P Zero PZ4 mind vizes, mind száraz útfelületen elért precíz kormányozhatóságával, valamint rövid féktávolságával egyértelműen megelőzte a többi abroncsot.

Négy évszakos gumiabroncs tesztek 195/65 R15 és 235/60 R18 méretekben
Számos különböző négy évszakos abroncsot teszteltek az Auto Bildnél és a közismert márkák toronymagasan verték a kevésbé ismerteket. A két méretválasztást indokolta, hogy míg az egyik kimondottan a családi autók abroncs mérete, addig a másik abroncs az SUV autóknál jellemző. A négy évszakos abroncsnak az év 365 napján mindig megbízhatónak kell lennie, legyen szó nyári vagy téli időszakról. A négy évszakos abroncsok meglepték a tesztelőket, hiszen a téli abroncsokhoz képest is viszonylag jó eredményt mutattak. Egy téli városi kiránduláshoz biztosan jó egy négy évszakos abroncs is, azonban, ha télen sokszor hosszabb útra indulunk velük, akkor mindenképpen át kell gondolni a választást.