Ellenőrizzük a nyári gumi nedves tapadását!



Ne várjuk meg, hogy vezetés közben derüljön fény a nyári gumi hiányosságára, ne legyünk restek időnként ellenőrizni az autógumi állapotát! Nokian abroncsok esetében pofon egyszerű ezt megtenni a DSI kopásjelző (a Nokian saját szabadalma) segítségével. Minden személyautó gumi rendelkezik a barázdában kopásjelzővel, ami az 1,6 mm-es jogszabályban meghatározott minimumértéket jelöli.

A megfelelő barázda mélység elengedhetetlen a megfelelő tapadáshoz, a jó vízkiszorító képesség megőrzéséhez.  Az idő múlásával és a profilmélység vékonyodásával arányosan nő a vízen csúszás (aquaplanning) kockázata, egyre hosszabb lesz a jármű fékútja, és csökken a tapadása.

Külföldi nyaralás előtt különösen ajánlott ellenőrizni a nyári abroncsokat, mivel egyes nyugat-európai országokban komoly pénzbüntetés jár azért, ha 1,6 mm-nél kisebb profilmélységű autó gumival közlekedünk.
,

Esős időben biztosnak kell lennünk abban, hogy autónkra szerelt nyári gumi a lehető legjobb állapotban van.


Ha jól bele gondolunk, az autóvezetők többsége nyáron sokkal dinamikusabban vezet, mint télen jeges, csúszós körülmények között.  Azonban arról hajlamosak vagyunk megfeledkezni, hogy nyáron is találkozhatunk olyan helyzettel, amikor fokozottan kell figyelni az autó menetbiztonságára.

Heves nyári záporok alkalmával a hirtelen lezúduló vízmennyiség legalább olyan veszélyes lehet, mint egy ónos szitálás. Vízátfolyásokon könnyen felúszhat a nyári gumi, ha nem megfelelő a vízkiszorító képessége, ezért nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a nyári gumik állapotával.