news/big_image/2019/02/autobild-slider.jpg

Érkeznek a nyári gumiabroncs tesztek első eredményei!

Az AUTO BILD több mint 50 gumiabroncsot tesztelt és összegezte a szerint, hogy melyek a jók és melyek azok, amelyek inkább a kerülendő kategóriába tartoznak. Az olyan nagy gumiabroncs márkák mellett, mint a Continental, Goodyear, Michelin vagy Pirelli, több budget kategóriát is bevont a tesztelésbe. Mindezt pontosan azért tették, hogy lássák, valóban akkora-e a különbség egy magasabb és egy alacsonyabb árfekvésű abroncs között. Az AUTO BILD mindig két körös tesztelést folytat: az első tesztállomásnál a megtett fékutat vizsgálják nedves és száraz útfelületen egyaránt. Aki a legjobb húszba bekerül itt, az a többi teszten is megmérettetheti magát. 

A leggyengébben teljesítő abroncs féktávolsága több mint 10 méterrel lett rosszabb az átlagtól!
A féktávolságra fókuszáló teszt során az olcsóbb abroncsok (pl. Star Performer, Milestone, Tyfoon, Mazzini) borzalmas eredményeket hoztak. A száraz útfelületen, 100km/h sebességnél történő fékezéskor ezen abroncsok féktávolsága öt méterrel haladta meg az ebben a körben legjobban teljesítő abroncsok féktávolságát! Vizes útfelületen, 80km/h sebességnél történő fékezéskor a Milestone és a Star Performer is egyaránt több mint 10 méteres hátrányban volt a legjobbaktól. A féktávolság tesztjén néhány premium abroncsgyártó budget kategóriájú abroncsa az utolsók között végzett, de volt olyan alacsony árfekvésű abroncs, amely az első 20 helybe befért. A legrövidebb féktávolságot végül olyan gyártók abroncsai érték el, mint a Goodyear (Eagle F1 Asymmetric 5), a Michelin (Pilot Sport 4), a Hankook (Ventus S1 evo3) és Pirelli (P Zero).

Az alábbi táblázatban összesítjük a megtett féktávolságokat:
 

# Tesztelt abroncs* Féktávolság**
1. Goodyear  Vizes felületen: 28,8 m
Eagle F1 Asymmetric 5 Száraz felületen: 34,7 m
91 Y Összesen: 63,5 m
2. Michelin Vizes felületen: 29,6 m
Pilot Sport 4 Száraz felületen: 34,2 m
91 Y Gesamt: 63,8 m
3. Hankook Vizes felületen: 28,7 m
Ventus S1 evo³ Száraz felületen: 35,2 m
94 Y Gesamt: 63,9 m
4. Pirelli Vizes felületen: 28,9 m
P Zero Száraz felületen: 35,1 m
94 Y Gesamt: 64,0 m
5. Nokian Vizes felületen: 29,7 m
Wetproof Száraz felületen: 35,2 m
94 W Gesamt: 64,9 m
6. Falken Vizes felületen: 29,0 m
Azenis FK510 Száraz felületen: 36,0 m
94 Y Gesamt: 65,0 m
7. Kenda Vizes felületen: 30,3 m
Emera A1 KR 41 Száraz felületen: 34,9 m
94 Y Összesen: 65,2 m
8. Continental Vizes felületen: 29,9 m
PremiumContact 6 Száraz felületen: 35,8 m
91 Y Összesen: 65,7 m
9. Vredestein Vizes felületen: 30,8 m
UltracVorti Száraz felületen: 35,3 m
94 Y Összesen: 66,1 m
10. Bridgestone Vizes felületen: 30,9 m
Turanza T005 Száraz felületen: 35,6 m
91 W Összesen: 66,5 m
11. Dunlop Vizes felületen: 31,4 m
SportMaxx RT2 Száraz felületen: 35,4 m
91 Y Összesen: 66,8 m
12. Fulda Vizes felületen: 32,0 m
SportControl 2 Száraz felületen: 35,1 m
91 Y Összesen: 67,1 m
13. Firestone Vizes felületen: 32,0 m
Roadhawk Száraz felületen: 35,2 m
91 Y Összesen: 67,2 m
14. Apollo Vizes felületen: 31,0 m
Aspire XP Száraz felületen: 36,3 m
91 Y Összesen: 67,3 m
15. Kleber Vizes felületen: 32,1 m
Dynaxer UHP Száraz felületen: 35,9 m
94 Y Összesen: 68,0 m
16. Yokohama Vizes felületen: 32,9 m
AdvanFleva V701 Száraz felületen: 35,2 m
94 W Összesen: 68,1 m
17. Sava Vizes felületen: 32,8 m
Intensa UHP 2 Száraz felületen: 35,7 m
91 Y Összesen: 68,5 m
18. Kumho Vizes felületen: 31,6 m
Ecsta PS71 Száraz felületen: 37,1 m
91 Y Összesen: 68,7 m
19. Toyo Vizes felületen: 31,7 m
Proxes Sport Száraz felületen: 37,1 m
94 Y Összesen: 68,8 m
20. Maxxis Vizes felületen: 33,2 m
Premitra 5 Száraz felületen: 36,3 m
94 W Összesen: 69,5 m

* A teljes féktáv (vizes+száraz) alapján rangsorolva

** Vizes felületen 80km/h, száraz felületen 100km/h sebességről történő fékezés utáni féktávolság

Az első 20 legjobban teljesítő abroncs aztán a következő tesztállomásra is eljutott, ahol már több szempontból is vizsgálták a gumikat: aquaplanning, nedves és száraz útfelületen történő irányíthatóság, zajkibocsátás. Mindezekről a későbbiekben mi is megkapjuk az adatokat, amelyeket természetesen ugyanígy meg is osztunk veletek!

Forrás: AutoBild

Ha első kézből szeretnél értesülni a nyári gumiabroncs tesztekről, iratkozz fel hírlevelünkre