Miért nem jó nyáron a téli gumi?

Az első és legalapvetőbb képletet már mindenki tudja: le kell cserélni a téli gumit. A hideg közeledtével azt a tételt használjuk előszeretettel, hogy akkor kell feltenni a téli gumit, amikor a napi átlaghőmérséklet 7 Celsius fok alá süllyed. Ugyanez visszafelé is igaz, tehát 7 fok felett már javallott a nyári. Persze vannak olyan autótulajok, akik nyáron is a télit koptatják, hiszen kihúzza az a következő télig. Ez meglehetősen rövidlátó magatartás: ezzel a téli készletünket tesszük tönkre, magunkat is veszélyeztetjük, ráadásul pénzt sem spórolunk. A téli gumi ugyanis lágy keverékű, magas hőmérsékleten nagyon amortizálódik, egy melegebb nyáron milliméterek kopnak el belőle, márpedig ennek a guminak a minimális profilmélysége 4 milliméter, az alatt nem ér semmit. A téli gumit tehát érdemes télre tartogatni, már csak azért is, mert nyáron a használata fogyasztásnövekedést is okoz. Ezzel szemben egy jobb nyári gumi nem kenődik, tovább bírja, és még az autó kevesebb üzemanyaggal megy.

A gumicserének két lehetséges módja van. Az egyik, hogy egy már meglévő garnitúrát teszünk vissza. Ennek akkor van értelme, ha ez a garnitúránk nem régebbi öt évnél, vagyis még nem öregedett el a gumiabroncs. Egy öt évnél idősebb gumi nem tapad annyira, ráadásul az is biztosra vehető, hogy a frissebb fejlesztések többet tudnak.

Forrás: Origo.hu ,

A napi átlaghőmérséklet meghaladja a hét fokot, vagyis érdemes lecserélni a téli gumit. Az autók tavaszi felkészítése ennél azért összetettebb feladat.

Bár néhány hete még a hó is esett, azért mostanra már nagy magabiztossággal kijelenthetjük, vége a télnek. Mindenki jobb kedvre derül, oda a rettegés a jeges úttól, zord reggeleken sem kell havat meg jeget kaparni a szélvédőről. De ez nem azt jelenti, hogy a tavasz beálltával nincsen semmi tennivaló.