Az Auto Bild téli fékút tesztje
Címkék
                                                                    
                                                            Dátum
                                2015.01.07. 14:02
                            
                        Ahogy ez lenni szokott egy ilyen mintaszámú teszt esetében, a legjobb és a legrosszabb, avagy a legrövidebb és a leghosszabb fékút között komoly különbség mutatkozott. A (fékteszt)győztes téli gumi 35,7 míg a leggyengébben szereplő mintázat 52,7 méteren állt meg. A 17 méteres különbség - egy nem is túl nagy sebesség mellett - nagyon nagynak számít.
Korábban beszámoltunk már az Auto Bild 2014-es átfogó téli abroncs tesztjéről . A most bemutatott fékút teszt ennek előzményeként (amolyan előválogtójaként) fogható fel, ugyanis az 50 abroncsból került be az átfogó tesztbe a legjobb 16.
A fékút teszt is több fordulós volt, hiszen az első kört, (ahol 80 kilométer/órás sebességről való nullára fékezéskor mérték le a gumik fékútját, nedves burkolaton) egy második követte. Ebbe a második fodulóba - amit már havon rendeztek - az első kör legjobbjai kerültek be.
                    
                
Az Auto Bild féktesztjének végeredeménye felsorolás szinten
- Pirelli Winter Sottozero 3
 - Goodyear UltraGrip 8 Performance
 - Dunlop SP WinterSport 4D
 - Continental WinterContact TS 850
 - Bridgestone Blizzak LM32 S
 - Michelin Alpin A4
 - Nokian WR D3
 - Cooper WM SA2
 - Semperit Speed Grip 2
 - Hankook Winter i cept RS
 - Kumho IZen KW27
 - Uniroyal MS Plus 77
 - Fulda Kristall Control HP
 - Goodride SW608
 - Westlake SW 608
 - Barum Polaris 3
 - Falken Eurowinter HS449
 - Roadstone Win guard Sport
 - Apollo Alnac Winter
 - Nexen Winguard Sport
 - BFGoodrich gForce Winter
 - Nankang SV2
 - Sava eskimo hp
 - Accelera X Grip
 - Toyo Snowprox S953
 - GT Radial CHAMPIRO WT AX
 - Ovation W 586
 - Firestone Winterhawk 2 EVO
 - Star Performer Winter AS
 - Kleber Krisalp HP2
 
A további sorrend már az egyáltalán nem ajánlott mintákat tartalmazza, így ezek felsorolásáról eltekintek.
,A 2014-es év végén, az Auto Bild nem kevesebb, mint 50 téli gumit tesztelt le. Az abroncsok fékútjára kihegyezett teszthez 17 colos (225/50 R17) kerékátmérőjű abroncsokat használtak.Korábban beszámoltunk már az Auto Bild 2014-es átfogó téli abroncs tesztjéről . A most bemutatott fékút teszt ennek előzményeként (amolyan előválogtójaként) fogható fel, ugyanis az 50 abroncsból került be az átfogó tesztbe a legjobb 16.
A fékút teszt is több fordulós volt, hiszen az első kört, (ahol 80 kilométer/órás sebességről való nullára fékezéskor mérték le a gumik fékútját, nedves burkolaton) egy második követte. Ebbe a második fodulóba - amit már havon rendeztek - az első kör legjobbjai kerültek be.