A szuper-lágy és a lágy abroncs szerepel Kanadában is

Mivel a pályát csak időszakosan használják, sokat javul az állapota a hétvége folyamán, és egyre csökkennek a köridők, ahogy az autók felhordják gumival a pályát. Az erős fékezést igénylő szakaszok (a kanadai pálya veszi a leginkább igénybe a féket), valamint az alacsony és közepes sebességgel vehető kanyarokból való kigyorsuláshoz szükséges vonóerő nagyon igénybe veszi az abroncsokat, különösen a hátsókat. A pályafelszínnek általában igen kicsi a tapadása, ezért sokat csúsznak az autók, ami további megterhelést jelent az abroncsoknak. Kanadában ezért igen fontos az abroncsok állagmegóvása, és a pálya természete miatt lehetetlen olyan hosszú ideig pályán maradni egyetlen kiállással, mint Monacóban. Számos lehetőség van ugyan előzésre a 4,361 kilométeres pályán, de mivel a pálya rendesen igen nyers, ez eléggé kockázatos. Tavaly a nagy eső miatt csaknem két órára félbeszakadt a verseny, mielőtt a McLaren pilótája, Jenson Button megnyerte a futamot hatszori kiállás után (melyek közül az egyik áthajtásos büntetés volt). Idén jóval kevesebb kiállásra számítunk, ha száraz marad az idő, de az abroncsstratégia így is meghatározó szerepet játszik majd a verseny kimenetelében.

Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata:

Paul Hembery: „Monacóból Kanadába utazunk – a szezon egyik leglátványosabb versenyéről a másikra. Montreal nemcsak fantasztikus helyszín a versenyhez, de nagyszerű a pálya is. Itt sokkal többet megmutathatunk majd a lágy és a szuper-lágy gumikeverék természetes adottságából, mint Monacóban, ahol a pilótáknak alacsony átlagsebességgel kellett futniuk, és kevés energia ment át az abroncsokon. Így nem futhattak sokáig a szuper-lágy abroncson, ami Montrealban, ahol az abroncsokra nagyobb munka vár, másképp lesz. Az abroncsok hagyományosan nagyon fontos szerepet játszanak ezen a versenyen, különösen, ha esik. Láttuk, hogy a megfelelő időben használt megfelelő abroncs tette lehetővé Jenson Button számára tavaly, hogy megnyerje a Kanadai Nagydíjat hat kiállás után. Az a verseny azonban cseppet sem volt szokványos, így még nem volt alkalmunk rá, hogy rendes körülmények között kipróbáljuk a szuper-lágy abroncsot Kanadában. A szabadedzés nagyon fontos lesz a csapatok számára a tekintetben, hogy kitapasztalják, pontosan hogyan működik, különösen tele tankkal. Sokféle stratégiára számítunk még egy csapaton belül is, mert így lehet kitapasztalni minden eshetőséget.”

A pilóta nyilatkozata:

Kimi Räikkönen (Lotus): „A montreali nehéz pálya, mivel a tapadás folyton változik a pályán belül is. A pályafelszín minősége szakaszonként eltérő, ezért igen fontos a megfelelő beállítás eltalálása, és azt is tudni kell, hogyan működik az abroncs a különböző felületeken. Változó időjárási viszonyokkal és hőmérsékletekkel találkoztunk eddig Kanadában az évek során, és a pálya és az abroncsok hőmérséklete nagy kihívásnak tűnik ebben a szezonban. Nincsenek nagyon gyors kanyarok, így az abroncsoknak a fékezésnél és a vonóerő tekintetében kell teljesíteniük, Az autónak jónak kell lennie a fékezésben, ha nem akarja az ember kockásra fékezni az abroncsokat.

Nekem nagyon bejönnek az idei Pirelli gumik. Ami a stratégiát illeti, a mérnökeinkkel közösen dolgozzuk ki és igyekszünk a lehető legjobb döntéseket hozni. Van, hogy pontosan eltaláljuk, mint pl. Bahreinben, van, hogy majdnem eltaláljuk, mint pl. Sanghajban. A kínai verseny és a bahreini időmérő után talán sokan úgy gondolták, hogy megőrültünk és mindig mindent elszúrunk. De a versenyen megmutattuk, mit miért csináltunk. Már Kínában is kis híján bevált a stratégiánk, de Bahreinben tökéletesen bejött. Ez a verseny része, mindenkinek ugyanolyan.”

A Pirelli tesztpilótájának nyilatkozata:

Jaime Alguersuari: „A kanadai fantasztikus pálya, és nagyszerű volt a tavalyi verseny, amikor a boxutcából indultam és a nyolcadik helyen végeztem. Nagyon fontosak az abroncsok: igen alacsony leszorítóerővel futunk, hogy minél gyorsabbak lehessünk az egyenes szakaszokban, így jóformán csak a mechanikus tapadásra hagyatkozhatunk. Emiatt és a pályafelszín miatt sokat fognak csúszkálni az autók a hétvégén, ami fokozza az abroncskopást is. A szuper-lágy és lágy gumikeverék kombinációja tökéletes választás Montrealba: a pálya és a levegő hőmérséklete általában elég alacsony, ahogy a tapadás is. Különösen fontos a hátsó abroncsok megóvása. Ha viszont jól vezet az ember, akkor előnyre tehet szert: Montrealban jó előzési lehetőségek vannak, és biztos vagyok benne, hogy nagyon izgalmas versenynek nézünk elébe.”

Műszaki adatok:

  • Kanadában az abroncsokat nagyon igénybe veszik a pilóták, amikor felhajtanak a rázókövekre, hogy tartani tudják az ideális ívet, különösen az utolsó kanyarban. Az abroncsok ekkor kb.130km/h sebességgel ütköznek a rázóköveknek.
  • A legtöbb Formula 1 pályához képest a kanadai rendkívül egyenetlen. Ez még jobban megnehezíti a vonóerő-kifejtést, mely az egyik legnagyobb kihívás Montrealban. Ez a hátsó abroncsokra rója a legnagyobb megterhelést, a versenyzőknek pedig vigyázniuk kell, nehogy kipördüljenek, ami az abroncskopás legfőbb oka.
  • A montreali boxutca pályafelszíne hol aszfalt, hol beton, mindkettő eltérő mértékű súrlódást eredményez, ami befolyásolja a felhordott gumi mennyiségét és a tapadást.

Abroncsválasztás

  PZero piros
PZero sárga
PZero fehér
PZero ezüst
Ausztrália
  lágy
médium
 
Malajzia     médium
kemény
Kína
  lágy
médium
 
Bahrein   lágy
médium
 
Spanyolország   lágy
  kemény
Monaco szuper-lágy
lágy
   
Kanada szuper-lágy
lágy
   

A Pirelli Kanadában:

  • A quebeci hideg telek miatt a Pirelli téli abroncsait, a Sottozero termékcsaládot keresik a legtöbben Kanadában. Az egyik ilyen gumi a Winter Carving Edge, egy kifejezetten Kanadába tervezett szegecselhető abroncs, melyet az Északi-sarkkörön fejlesztettek és teszteltek a maximális irányíthatóság és stabilitás érdekében.
  • A Pirelli tavaly indította be a GP Challenge játékot Észak-Amerikában: ebben az online fantasy játékban meg kell jósolni a nyertest, amivel jegyeket lehet nyerni a nagydíjra. Az F1 nagy kanadai népszerűségének köszönhetően a játék azonnal sikert aratott. Ha érdekli a játék, látogasson el a www.pirelligpchallenge.com weboldalra!
  • A Pirelli 1991-ben megnyerte a Kanadai Nagydíjat a rajtrács nyolcadik helyéről induló Benetton-Ford-os Nelson Piquet-vel. Ez volt az olasz cég utolsó győzelme az előző Formula 1-es korszakában és Piquet második győzelme a Pirellivel.

Érdekességek a Pirellitől:

  • A Pirelli nagy sikerrel mutatta be a Miles and Meals c. szakácskönyvet Monacóban Romain Grosjean és Jenson Button közreműködésével. A receptekért és egyéb információért keresse fel a http://www.pirelliftp.com/share/f1/2012/monaco_event/page/index.html weboldalt!
  • A Pirelli nemrég vezette be az új P7 Corsa Classic rallyabroncsot Észak-Olaszországban, mely a klasszikus megjelenést ötvözi a modern technológiával. A korábbi Pirelli rallyvilágbajnokok, Juha Kankkunen és Markku Alen több klasszikus rallyautón, többek között a Lancia Delta S4-en mutatták be az új terméket
  • A Pirelli erős jelenléttel képviseltette magát az esseni abroncsvásáron Németországban a Kanadai Nagydíjat megelőző héten. A Formula 1-es technológia hatására fejlesztett új közúti abroncs mellett valamennyi keresett személyautó-, motor- és kereskedelmi abroncsát kiállította az olasz cég.

,

A Kanadai Nagydíj az abroncsok szempontjából

A történet

Milánó, 2012. június 4. – A Pirelli két leglágyabb gumikeveréke – a P Zero piros szuper-lágy és a P Zero sárga lágy – szerepel a Kanadai Nagydíjon is, de ott egészen más nehézségekkel kell megbirkózniuk, mint két hete Monacóban. A Gilles Villeneuve pálya is időszaki pálya, ám sokkal gyorsabb és jóval nagyobb abroncskopást okoz. Mindez a változékony időjárással együtt, melynek köszönhetően jó esélye van a Cinturato zöld intermédia és a Cinturato kék esőgumi pályára lépésének, az évad egyik legizgalmasabb és legkiszámíthatatlanabb versenyévé teszi a kanadai futamot a szokásosnál jóval több kiállással, balesettel és a biztonsági autó rendszeres pályára lépésével.