Hat gumiabroncs biztonsági tipp

3.    Rotáljuk a gumikat bizonyos időnként! Ha nem vagyunk benne biztosak, hogy melyik abroncsot melyik tengelyre cseréljük, kérjük ki szakszerviz véleményét. Más-más szabályok vonatkoznak ugyanis aszimmetrikus (fix forgásirányú) és szimmetrikus mintájú gumiabroncsokra. Körülbelül 8-10 ezer megtett kilométer után már érdemes cserélni. Jó alkalom a rotációra a téli-nyári gumiabroncs csere.

4.    Figyeljünk a gumik kiegyensúlyozására! A kerekek közötti egyensúly hiány, akár dinamikus, akár statikus, a kerék szitálásához vezet. (Vagy fel-le, vagy oldalirányú kilengés) Ez nem csak vezetésbiztonság szempontjából káros, de hamarabb elkoptatja a gumikat. A kiegyensúlyozásért keressünk fel gumiszervizt.

5.    Kerüljük el a túlhevülést! A túlzott sebesség vagy túlzott terhelés (súlyozás), gyakori vészfékezés, agresszív vezetési stílus vagy épp az alacsony guminyomás mind-mind hevíti az abroncsokat. A túlhevülés pedig rövidíti a téli és nyári gumik élettartamát. Megoldás a kiegyensúlyozott vezetési stílus és a rendszeres nyomás ellenőrzés.

6.    Azonos mintázatot és méretkategóriát használjunk, legalább páronként! A kevert mintázat jelentősen befolyásolja az úttartást, a kezelhetőséget és a komfortérzetet. Egy-egy tengelyre mindig ugyanolyan mintázatú abroncs kerüljön, de ha lehetőségünk van rá, az egész gumi szett legyen azonos.
,Következzen hat tanács, amivel mind a téli, mind a nyárigumi szett biztonsággal és kellően hosszú élettartammal üzemeltethető!

1.    Ellenőrizzük minden hónapban az abroncsnyomást! Egy amerikai szervezet, a National Highway Traffic Safety Administration megfigyelése szerint, az abroncshibákból kifolyó balesetek döntő többsége az alacsony guminyomásra vezethető vissza.

2.    Vizsgáljuk meg nem tapasztalunk-e a gumin rendellenes kopást! A kagyló szerű vagy fűrészfog kopás két tipikus eset, ami valamilyen abroncshibára vagy kiegyensúlyozatlanságra utal. Ha az első pontot nem mulasszuk el, akkor ilyennel nem találkozunk, de a nem megfelelő abroncsnyomás is rendellenes kopáshoz vezet. Az alacsony nyomás a gumik vállain, a túl magas nyomás pedig a futófelület közepén okoz idő előtti kopást. De rendellenes kopás, sérülés lehet egy pukli is, amit okozhatott egy húzósabb kátyú