A Brit Nagydíj az abroncsok szempontjából


A csapatok két garnitúra kísérleti kemény keveréket kapnak a két pénteki szabadedzésre a szokásos szettek mellett, ezek tesztelése után térnek át a sztenderd P Zero ezüst kemény és P Zero sárga lágy gumikeverékre. Tavaly a Brit Nagydíj kezdetén esett az eső, ezért a Cinturato zöld intermédia abroncsot és a Cinturato Blue esőgumit is készenlétbe helyeztük.

A nagy oldalirányú erőkkel ható gyors kanyarjairól ismert Silverstone pályán gyakran igen változékony az időjárás a versenyhétvégén, akár 15 és 30 fok között is ingadozhat a levegő hőmérséklete. A pályafelszín is meglehetősen durva, ami tovább növeli az abroncskopást, az abroncs szerkezetét pedig a csúcssebességgel és teljes gázzal megtett hosszú szakaszok teszik próbára.

A Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata


Paul Hembery: „Silverstone a Formula 1-es versenynaptár egyik leghíresebb pályája, mivel igencsak próbára teszi a pilótákat, az autókat és az abroncsokat. Ezért döntöttünk úgy, hogy itt teszteljük a jövő évre szánt, új, kísérleti kemény gumikeveréket a szabadedzésen. Az új abroncs valamivel szélesebb hőmérsékleti skálán működik, így a csapatok könnyebben a megfelelő hőmérsékletre hozhatják a gumikat. De mivel ilyen kiegyensúlyozott a verseny, feltétlenül biztosítani szeretnénk, hogy egyetlen csapat se kerüljön előnyösebb helyzetbe. A lehető legjobb teljesítményt szeretnénk elérni az abroncsainkkal, ezért ez remek alkalom nekünk is, és a csapatoknak is, hogy több információt szerezzünk egy új gumikeverék potenciális hatásáról, és adatokat gyűjtsünk a jövőre nézve. Silverstone nagyon gyors pálya kiszámíthatatlan időjárással, így az abroncsok jó teljesítménye és a hatékony stratégia fontos szerepet játszik a verseny kimenetelében.”

A pilóta nyilatkozata


Paul di Resta (Force India): „Silverstone nagyszerű versenyhelyszín, nekem hazai pálya, ráadásul olyan hely, ahol igazán ki lehet próbálni, mit tud egy Formula 1-es autó, különösen az aerodinamikai tapadás és az irányváltás terén. Mindenki a Maggotts és a Becketts sebességét emlegeti, mivel tényleg nincs ezekhez fogható kanyar egyik pályán sem. Amikor kevés üzemanyaggal, új abronccsal futunk az időmérőn, az mámorító érzés, de azonnal fel kell pörgetni a gumikat, hogy jó köridőt érjünk el. Élvezem a pálya új szakaszát is, és amikor a következő évben visszamegyünk, egyre jobb lesz. Az új kiképzés új előzési lehetőségeket teremtett, különösen a DRS bevezetése óta, és nagyon izgalmas itt vezetni, bár rendkívüli módon igénybe veszi az abroncsokat.”

A Pirelli tesztpilótájának nyilatkozata


Lucas di Grassi: „A 2010-es Brit Nagydíjon vezettem az új Silverstone pályán és nagyon izgalmas volt: nagy sebesség és nagy energia a legfőbb jellemzői, ami nagy hatással van az abroncsokra az aerodinamikai tapadás miatt. De a vonóerőt is próbára teszik a lassabb és technikásabb szakaszok, különösen a gyorsulás tekintetében, amikor egyszerre kell kanyarodni és gyorsítani. A kemény és a lágy abroncs nagyon jó kombináció itt, és biztosan a lágy gumikeveréken folyik majd az időmérő. A beállítás szempontjából az időjárás kiszámíthatatlansága jelenti a legnagyobb kihívást, ezért nagyon oda kell figyelni az autóra és a lehető legtöbb információt gyűjteni a szabadedzéseken. Így is könnyű hibázni egy olyan beállítással, mely nem felel meg pontosan a versenyen a viszonyoknak. Teszteltem a kísérleti kemény gumikeveréket idén Jerezben: koncepcióját tekintve hasonlít a jelenlegi kemény abroncshoz, de jobb a tapadása és kisebb a kopása. Különösen hatékony melegben és rossz pályaviszonyok között, tehát egy gyorsabb és tartósabb abroncs a végeredmény.”

Műszaki adatok:


• A 9-es kanyar (Copse) az egyik leggyorsabb kanyar Silverstone-ban, melyet 290km/h sebességgel vesznek a pilóták, az autóra ható 5G oldalirányú erő mellett. Az abroncsok futófelületi hőmérséklete meghaladhatja a 110 fokot is ebben a kanyarban, ahol a jó oldalirányú tapadás a gyorsaság kulcsa.

• Tavaly újraburkolták a pálya egy részét, amikor egy új boxutca-komplexumot alakítottak ki, de a felülete meglehetősen egyenetlen maradt. A csapatok ezért viszonylag jelentős a leszorítóerővel futnak, ami nagy aerodinamikai tapadást biztosít, de az egyenetlenségekhez kell állítani a felfüggesztést: ezeket többnyire felfogják az abroncsok.

• A Pirelli még soha nem vett részt teljesen száraz versenyen Silverstone-ban és a kemény gumikeveréket sem használta még itt versenyen: tavaly minden autó intermédia abroncson kezdte a versenyt, és az első öt versenyző hasonló három kiállásos stratégiát folytatott, a kemény abroncs használata nélkül.

A Pirelli Nagy-Britanniában


• A Pirelli didcoti központját Oxfordshire-ben „kiváló központnak” nyilvánították, és jelenleg itt végzik az észak-európai motorsporttal kapcsolatos feladatokat is a Formula 1 mellett.

• A Pirelli sorozatban öt győzelmet aratott a Brit Nagydíjon 1950 és 1954 között Nino Farina 158-as Alfa Romeójával és Froilan Gonzalez 625-ös Ferrarijával.

• A Pirellinek két gyára van Nagy-Britanniában: az egyik Burton on Trentben (mely a Pirelli szabadalmazott MIRS – Modular Integrated Robotised System – rendszerét alkalmazza), a másik Carlisle-ban. A Pirelli nemcsak abroncsot gyártott Nagy-Britanniában, de a hetvenes évekig egy kevésbé ismert terméknek számító gumitalpú papucsot is.

Pirelli hírek


• A Pirelli kétnapos fejlesztési tesztet tartott Spában közvetlenül a Brit Nagydíj előtt Lucas di Grassi és Jaime Alguersuari tesztpilótákkal a 2010-es Renault R30 tesztautóval. A teszt célja a jövőbeli abroncsok finomítása volt különböző időjárási viszonyok között a legendás belga pályán.

• A Pirelli brit médianapot szervezett múlt hónapban Silverstone-ban, ahol az újságírók kipróbálhatták a pályát a cég legújabb abroncsain, köztük a P Zero Trofeo R-en – egy országúton is használható versenyabroncson – és a P Zero Silver közúti abroncson. Az új Cinturato P7 Blue is bemutatkozott, mely az első kereskedelmi forgalomban lévő abroncs, amely ’AA’ értékelést kapott az új európai abroncscímke szabályzásban.

• A Peugeot Italia pilótája, Paolo Andreucci nyerte a San Crispino Rallyt, az olasz rallybajnokság legutóbbi fordulóját múlt héten Pirelli rallyabroncson. A Pirelli nyerte az ifjúsági bajnokság besorolását is a Citroen pilótájának, Simone Campedellinek köszönhetően.
,

Silverstone, 2012. július 6-8. ÚJ KEMÉNY KEVERÉK A BRIT NAGYDÍJ SZABADEDZÉSÉN


A történet Milánó, 2012. július 2. – Három városi pálya után a Formula 1 visszatér a versenynaptár egyik leghagyományosabb állandó versenypályájára, Silverstone-ba. A Pirelli számára ez is hazai pályának számít, mivel a cég motorsport központja Didcotban, Silverstone-tól mindössze egyórás autóútra található. A pénteki szabadedzés alatt a csapatok kipróbálhatják az új kemény P Zero gumikeveréket, melyet a jövendő versenyekre fejlesztettünk. A Pirelli sok kísérleti gumikeveréket kipróbált a tavalyi szabadedzések folyamán, 2012-ben azonban ez az első alkalom, hogy új gumikeveréket tesztelnek a csapatok egy versenyhétvégén.