Alonso a 2012-es évad első kétszeres nyertese a Pirellivel

A pole-pozícióból induló Red Bullos Sebastian Vettel vezette a versenyt húsz másodperces előnnyel, amíg a futam közepén pályára nem lépett a biztonsági autó. A német pilóta kiállt a boxba, hogy médium gumikeverékre váltva fejezze be a lágy abroncson kezdett versenyt, majd az élen tért vissza a mezőnybe. Ám a verseny újraindulása után nem sokkal meghibásodott az autója, és a helyiek hőse, Alonso került az élre, aki szintén a biztonsági autó pályán tartózkodása alatt váltott médium abroncsra.

A Lotus pilótája, Romain Grosjean Alonsóhoz hasonló abroncsstratégiát követett, és jó esélye volt rá, hogy megküzdjön a Ferrarival, de neki is műszaki problémája támadt a 40. körben. A második és harmadik dobogós hely csak az utolsó körökben dőlt el a balesetekkel és előzésekkel teli drámai finisben.

Kimi Raikkönen szerezte meg a második helyet a Lotusnak a Mercedes pilótája, Michael Schumacher előtt. Raikkönen is kihasználta abroncscserére a biztonsági autó pályára lépését, Schumacher viszont másfajta stratégiát követett. Számára a harmadik hely – ő indult a rajtrács legjobb pozíciójából (12.) az öt pilóta közül, akik médium gumikeveréken kezdték a versenyt – idei legjobb eredménye és az első dobogós helyezése visszatérése óta, miután igen látványos utolsó köröket futott lágy gumikeveréken. Ismét három különböző autó és motorgyártó képviseltette magát a pódiumon – három világbajnokkal.

Egyedül a Force India pilótája, Paul di Resta követett egy kiállásos stratégiát, aki lágy abroncsról váltott médium gumikeverékre a 23. körben, és ő volt az a versenyző, aki a legtöbb időt töltötte el mindkét keveréken: 23 kört a lágyon és 34 kört a médiumon. Di Resta a hetedik helyen végzett, két hellyel két kiállásos stratégiát folytató csapattársa, Nico Hülkenberg mögött, akinek ötödik helyezése szintén pályafutása legjobb eredménye.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Valencia elvileg az a pálya, ahol hihetetlenül nehéz előzni, de ma nem így történt: csak kapkodtuk a fejünket, annyi minden történt. A valenciai nagyon nehéz pálya, ami jól látszott a ma délutáni kiesésekből, Fernando pedig elképesztő teljesítményt nyújtott, amikor a 11. helyről indulva megnyerte a versenyt. Különösen izgalmas volt a futam befejező része az első három, hasonló stratégiát folytató autóval, amíg Lewis Hamilton nem ütközött, majd amikor feljött Michael Schumacher. Fantasztikus alkalom volt számunkra látni, hogyan működtek az abroncsok, különösen az utolsó körökben. Gratulálunk Schumachernek és a Mercedesnek is: nagyszerű érzés újra a dobogón látni egy olyan bajnokot, mint ő – két másik világbajnok társaságában, akik ugyanolyan fantasztikus teljesítményt nyújtottak.”
,Valencia, 2012. június 24. – Két kiállásos stratégiával a Ferrari pilótája, Fernando Alonso az első versenyző, aki két versenyt nyert a 2012-es évadban, átvéve a pilóták versenyének vezetését hazai pályán aratott győzelmével. Alonso a rajtrács 11. helyéről indult, de tíz hellyel felküzdötte magát: kétszer futott a P Zero sárga lágy gumikeveréken, majd 29 kört tett meg a P Zero fehér médium abroncson.