Az abroncsoké a főszerep Vettel Bahreini győzelmében

Az eddigi négy versenyen négy különböző csapaté a győzelem, és a négy győztes közül Vettel vezeti a pilóták versenyét. A német versenyző P Zero sárga lágy abroncson kezdte a versenyt, majd P Zero fehér médium gumikeverékre váltott, és 11 körrel a befejezés előtt a P Zero sárga lágy abroncsot P Zero fehér médium gumikeverékre cserélte.
Bahrein az évad egyik legnehezebb pályája abroncskopás szempontjából a gyakran nyers pályafelszín, valamint az alacsony és közepes sebességgel vehető kanyarok miatt, melyek vonóerő szempontjából igencsak igénybe veszik a hátsó abroncsokat.
Ezért nagyon fontos volt az abroncsok állagmegőrzése és a termális kopás visszafogása az 57 körös versenyen, bár a futam viszonylag hűvös időjárási viszonyok között kezdődött viharos szél és 32 fokos pályahőmérséklet mellett.
A legtöbb versenyző három kiállásos stratégiát választott, de a Force India pilótája, Paul di Resta két kiállásosat. A skót versenyző 24 kört futott utolsó szett médium abroncsán, és a hatodik helyen végzett a rajtrács tízedik helyéről indulva, hogy abroncsot spóroljon, nem indult a Q3-ban. Di Resta a Mercedeses Nico Rosberg mögött végzett, aki csak egyszer állt pályára a Q3-ban, hogy megőrizzen egy extra garnitúra lágy gumikeveréket.
A Lotus GP pilótája, a korábbi világbajnok Kimi Raikkönen a rajtrács 11. helyéről indult, miután kimaradt a Q3-ból, de ezzel egyúttal több garnitúra új gumit is megspórolt a versenyre. A finn versenyző képes volt ezt a maga javára fordítani: a verseny közepétől, amikor médium abroncson futott, Vettel pedig lágyon, megpróbálta átvenni Vetteltől a vezetést. Az utolsó pályára lépésükkor, miután mindketten ugyanabban a körben álltak ki, mindketten médium gumikeverékre váltottak. Miután felmelegedtek a gumik, Vettel elhúzott a Lotusos pilóta mellől, de Raikkönen újra felzárkózott mögé az utolsó körökben, mivel sikeresen megőrizte abroncsai állagát.
A Mercedes pilótája, Michael Schumacher is három kiállásos stratégiát követve küzdötte fel magát a mezőnyben és szerzett pontot a rajtrács 22. helyéről indulva sebességváltó-csere büntetés miatt.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Ez egy nagyon nehéz verseny volt egy olyan pályán, ahol még sohasem versenyeztünk. Mégis a lágy és a médium gumikeveréket választottuk, hogy többféle stratégiát tehessünk lehetővé. Bár az abroncskopás jelentős tényező volt a verseny során, ami már az időmérőn nyilvánvalóvá vált, az abroncsok remekül helytálltak. A verseny utolsó szakaszában a pilóták számára az volt a legfontosabb, hogy az abroncsok ne veszítsenek teljesítményükből – és ezt mindannyian jól megoldották. Az idei szoros küzdelmet, melyhez mi csökkentettük a gumikeverékek teljesítménye közötti különbséget, jól mutatja, hogy négy versenyen négy különböző nyertes született. A Lotus számára is nagy eredmény volt, hogy két autója szerzett dobogós helyezést – és először ért el dobogós helyezést korábbi
tesztpilótánk, Romain Grosjean, aki részt vett a 2010-es bahreini teszteken, ami nagyon hasznosnak bizonyult számára. Kimi pedig, úgy tűnik, ügyesen áttért rallyabroncsainkról a P Zero versenyabroncsokra.” ,Bahrein, 2012. április 22. – A megfelelő abroncsstratégia fontos szerepet játszott Sebastian Vettel idei első, Bahreini Nagydíjon aratott győzelmében, ahol a Red Bull pilótája három kiállásos stratégiával pecsételte meg pályafutása 22. győzelmét az időmérőn kivívott pole-pozíciót követően.