Az abroncsstratégia volt a kulcsa az akciódús kínai nagydíjnak


Az abroncsválasztáson és a kiállási stratégián fordult meg a verseny kimenetele az utolsó szakaszban, amikor a McLaren pilótája, Jenson Button új szett P Zero fehér médium abroncson megpróbálta becserkészni a használt médium garnitúrán futó, vezető Rosberget. Bár a három kiállásos stratégiát folytató Buttonnak problémája támadt az utolsó kiálláskor, többekhez hasonlóan neki is sikerült látványos támadást indítania az utolsó pályára álláskor Sanghajban. Négy körrel a befejezés előtt Button megelőzte a Red Bullos Sebastian Vettelt, és másodikként ért célba

Vettel két kiállásos stratégiát választott, de ki kellett védenie a McLarenes Lewis Hamilton támadását, aki az utolsó előtti körben megszerezte a harmadik helyet, noha eggyel többször állt ki a tavalyi világbajnoknál. Így Hamilton vezeti most a pilóták versenyét azzal, hogy a McLaren sok riválisától eltérő stratégiát követett. Az angol versenyző azon kevesek közé tartozik, akik a második pályára lépésükkor is a lágy abroncsot választották, míg a legtöbben keményebb abroncsra váltottak az első kiállásnál.

Igen sokféle stratégiát láthattunk a verseny folyamán, és sok csapat elment a teljesítőképessége legvégső határaiig. A Lotus pilótája, Kimi Raikkönen 28 kört futott a P Zero fehér médium gumikeveréken utolsó pályára lépésekor, mellyel egy időre felküzdötte magát a második helyre. Ugyanilyen szoros volt a verseny a Ferraris Fernando Alonso és a Sauberes Kamui Kobayashi között, akik a kilencedik és tízedik helyen végeztek, és azonos köridőt futottak a verseny végén teljesen eltérő stratégiájuk ellenére.

A Sauber másik pilótája, Sergio Perez, aki abroncsstratégiájával közel került a győzelemhez Malajziában, a leghosszabb ideig futott lágy abroncson a verseny kezdetén, csak a 16. körben tért át a keményebbik keverékre. A leghosszabb időt – 18 kört – a Ferraris Felipe Massa töltötte a pályán, aki azon négy versenyző – a két Toro Rossos pilóta és a Williamses Bruno Senna – közé tartozik, akik médium abroncson kezdték a futamot.

Paul Hembery, Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Gratulálunk Nicónak és a Mercedesnek jól megérdemelt győzelmükhöz, mellyel ékesen bizonyították, milyen kitűnően uralják mindkét gumikeveréket a nehéz körülmények ellenére és képesek a lehető legtöbbet kihozni belőlük. Várakozásunknak megfelelően nagyfokú abroncskopást tapasztaltunk a nehéz kínai viszonyok között, ahol különösen a bal első abroncs volt kitéve komoly igénybevételnek. A csapatok ezért igen sokféle stratégiát kipróbáltak, ami látványos és rendkívül szoros, még a tavalyi Kínai Nagydíjat is felülmúló versenyt eredményezett. Szeretnék gratulálni korábbi tesztpilótánknak, Romain Grosjeannak is, aki hatodik helyezésével pályafutása legjobb eredményét érte el.”
,
Nico Rosberg egy remek hétvégét szerzett a Mercedesnek: a német pilóta és a Silver Arrows csapat is tökéletesen ura volt a P Zero fehér médium és a P Zero sárga lágy abroncsnak. Két kiállásos stratégiával Rosberg, aki fél másodperces előnyével szilárd pole-pozíciót vívott ki magának, pályafutása első győzelmét aratta, a Mercedes számára pedig az 1955-ös Olasz Nagydíj óta az elsőt. Rosberg a verseny elején elég gyors volt ahhoz, hogy első kiállása után se veszítse el a vezetést, onnantól pedig jól használta ki előnyét, és a médium gumikeveréken fejezte be a versenyt.