Nyolc éve először győzött a Williams a Pirellivel Spanyolországban


Az enyhébb, 23 fokos levegő- és 32 fokos pályahőmérséklet kedvezett a P Zero ezüst kemény gumikeverék felmelegedésének, így a legtöbb csapat ezt választotta versenyabroncsnak. A másik gumikeverék, a P Zero sárga lágy abroncs jelentős teljesítménybeli előnyt nyújtott, ezért ezt főleg az időmérőn és a verseny kezdetén használta minden pilóta.
Maldonado akkor alapozta meg győzelmét, amikor második kiállását két körrel korábbra időzítette Alonsónál, és kemény gumikeverékre váltva néhány gyors körrel megelőzte a Ferrarit, mely a 26. körben állt ki másodszor. Onnantól megtartotta a vezetést három kiállásos stratégiájával, ugyanezt a stratégiát követte Alonso is. Utolsó kiállását követően Maldonado 25 kört futott a P Zero ezüst abroncson, és 3,1 másodperccel előbb ért célba, mint Alonso, akivel az utolsó körig versengtek a kemény gumikeveréken. Mindketten lágy abroncson kezdték a versenyt, és háromszor váltottak kemény gumikeverékre.

A harmadik helyen végző Lotus-os Kimi Raikkönen is jó hasznát vette a kemény gumikeveréknek az utolsó 18 körben, amikor felzárkózott a két élversenyzőhöz az utolsó tíz körben. Ő is három kiállásos stratégiát használt és a verseny végére alig egy másodperccel maradt le Alonso mögött. Raikkönen az előtte haladó két pilótával ellentétben kétszer futott lágy abroncson a verseny elején, majd kétszer váltott kemény gumikeverékre.

Hamilton volt az egyetlen, aki két kiállásos stratégiát választott, és nyolcadikként végzett – ami az utolsó körben dőlt el – a 24. és egyben a rajtrács utolsó helyéről indulva, miután szabályszegés miatt érvénytelenítették pole-pozíciós idejét.

A Red Bullos Sebastian Vettel a hatodik helyen végzett négy kiállással és egy áthajtásos büntetéssel – Alonsóval közösen ők vezetik a pilóták versenyét. 1983 óta ez a legszorosabb szezonkezdet, és akkor történt utoljára, hogy egy venezuelai pilóta, Johnny Cecotto pontot szerzett. Maldonado Venezuela első nagydíjnyertes pilótája.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Így, hogy Pastor Maldonado a rajtrács első, Lewis Hamilton pedig az utolsó helyéről rajtolt, már eleve lenyűgözően indult a verseny, és az abroncsstratégiának köszönhetően végig az is maradt. Maldonado és a Williams már a pénteki szabadedzésen is gyors volt, mindent kihozott mindkét gumikeverékből a hétvége folyamán. Az utolsó tíz körben fantasztikus párbajt vívott Alonsóval, alig egy másodperc választotta el őket, és mindketten ugyanazt az abroncsstratégiát követték. Mindkét pilóta sikeresen megőrizte abroncsai állagát, bár keményen küzdött a győzelemért. Az abroncsok igen szórakoztató és szoros versenyt tettek lehetővé, de hivatalos beszállítóként mindig szem előtt fogjuk tartani a csapatok és a támogatók kívánságát, és az ő elvárásaik fogják meghatározni a jövőbeli fejlesztések irányát. A sportág szempontjából úgy véljük, fantasztikus, hogy öt futam alatt öt nyertes született öt autóval – különösen, hogy olyan megérdemelt győzelemről van szó, mint Pastor és a Williams mai győzelme.”
,Barcelona, 2012. május 13. – Az abroncsstratégia játszotta a főszerepet a Spanyol Nagydíjon, melyet a Williams pilótája, Pastor Maldonado nyert – ez a brit csapat első győzelme a 2004-es Brazil Nagydíj óta. A venezuelai pilóta az eddigi öt futam ötödik nyertese – az ötödik típusú autóval.

Maldonado pole-pozícióból indult, de megelőzte őt a Ferrari pilótája, Fernando Alonso, aki a 11. körben állt ki először. Az első pályán töltött időszak legnagyobb nyertese a McLarenes Lewis Hamilton volt, aki az utolsó helyről a negyedikre küzdötte fel magát, mielőtt kemény abroncsra váltott volna a 14. körben.
Tovább>>