Teljesítmény és tartósság a Pirellitől Monzában

Száraz, meleg időben kezdődött a verseny, 39 fokos pálya- és 27 fokos levegőhőmérséklet mellett: kicsit melegebb volt, mint pénteken és szombaton. Az első tíz pilóta mind a médium abroncson futott az időmérő utolsó fordulójában, a kemény gumikeveréken indulók közül Perez végzett a legjobb, 12. helyen. A rajtrács legutolsó helyeiről induló Jerome d’Ambrosio (Lotus), Pastor Maldonado (Williams) és Nico Hulkenberg (Force India) kezdte még az 53 körös versenyt az ezüst kemény abroncson.

Perez a 18. körben feljött a hatodik helyre, a 25. körben pedig átvette a vezetést, mielőtt a 29. körben kiállt abroncsot cserélni. A 46. körben megelőzte Alonsót és feljött a második helyre, megismételve pályafutása Malajziában látott, legnagyobb eredményét: erre a futamra jelölte még a Pirelli a P Zero ezüst kemény és a P Zero fehér médium abroncsot a szezon kezdetén.

Hamilton, aki négy másodperccel volt gyorsabb Pereznél, a 23. körben váltott a médium gumikeverékről a keményre, ekkor Perez átvette a vezetést, de amint a Sauberes pilóta kiállt, visszavette. A Ferrari is eredményes egy kiállásos stratégiát folytatott: Fernando Alonso abroncscsere után 33 kört futott a kemény abroncson és a tízedik helyről indulva, a harmadikon végzett.

A két kiállásos stratégiát követők közül Michael Schumacher végzett a legjobb, hatodik helyen, azonos stratégiát folytató Mercedeses csapattársa, Nico Rosberg előtt: mindketten a médium gumikeveréken kezdték a versenyt, majd kétszer váltottak kemény abroncsra. Rosberg futotta a legjobb köridőt kemény gumikeveréken.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Mindkét P Zero abroncs jól teljesített és tartósnak bizonyult a mai napon: Sergio Perez és a Sauber fantasztikus teljesítményt nyújtott a médium gumikeveréken, a kemény abroncs pedig bizonyította tartósságát valamennyi élen haladó versenyző esetében, akik közül az első öt csak egyszer állt ki az év leggyorsabb pályáján. A versenyen a csapatoknak rugalmasan kellett dönteniük az egy és a két kiállásos stratégia között. Bár az abroncskopás alacsony Monzában, bizonyos kanyarok, mint például a Parabolica nagyon igénybe veszik az első abroncsokat. A McLaren ismét kitűnően szerepelt, de a Ferrari is
remekül használta az abroncsokat – Alonso nyolc helyet jött fel –, Perez pedig újra megmutatta, hogy a Sauber képes mindent kihozni az abroncsokból. Szeretnénk köszönetet mondani az olasz szurkolóknak is, akiknek a lelkesedése különlegessé tette a versenyt. Nagyra értékeljük támogatásukat és a szívélyes fogadtatást, és büszkék vagyunk rá, hogy ez a mi hazai versenyünk.”


Kiállások a 2012-es Olasz Nagydíjon


Hamilton: MH KÚ (23) 1 Perez: KÚ MÚ (29) 1
Alonso: MH KÚ (20) 1 Massa: MH KÚ (19) 1
Räikkönen: MH KÚ (17) 1
Schumacher: MH KÚ (15) KÚ (37) 2
Rosberg: MH KÚ (14) KÚ (38) 2
Di Resta: MH KÚ (21) 1
Kobayashi: MH KÚ (20) 1
Senna: MÚ KÚ (24) 1
Maldonado: KÚ MÚ (13) MÚ (35) 2
Ricciardo: MÚ KÚ (24) 1
D’Ambrosio: KÚ MÚ (27) 1
Kovalainen: MÚ KÚ (17) MÚ (39) 2
Petrov: MÚ KÚ (19) MÚ (40) 2
Pic: MÚ KÚ (18) KÚ (35) 2
Glock: MÚ KÚ (7) KÚ (32) 2
De La Rosa: MÚ KÚ (22) 1
Kartikeyan: MÚ KÚ (23) 1
Webber: MÚ KH (21) 1 NF
Hülkenberg: KÚ MÚ (27) 1 NF
Vettel: MH KÚ (20) ÁB (34) 2 NF
Button: MH KÚ (22) 1 NÉE
Vergne: MH 0 NÉE

Az első jelölés azt az abroncsot mutatja, melyen a pilóta a versenyt kezdte.
K = kemény gumikeverék / M = médium gumikeverék Ú = új gumikeverék / H = használt gumikeverék NÉE = nem ért el eredményt / NF = nem fejezte be / ÁB = áthajtásos büntetés / NI = nem indult
Az utolsó jelölés a kiállások számát mutatja. ,
Monza, 2012. szeptember 9. – Lewis Hamilton nyerte az Olasz Nagydíjat megszerezve a McLaren harmadik egymást követő győzelmét ebben az évadban. Hamilton egy kiállásos stratégiával győzött a Sauberes Sergio Perez előtt, aki a 12. helyről indult eltérő egy kiállásos stratégiával. A Pirelli a P Zero ezüst kemény és a P Zero fehér médium gumiabroncsot jelölte Monzába: a két legkeményebb Formula 1-es gumikeveréket, melyek közül mindkettő jól teljesített és tartósnak bizonyult. Hamilton 30 kört futott a kemény gumikeveréken a verseny végén, és a médium abroncs sebességét kihasználva – melyet Perez az utolsó 24 körben használt – több mint két másodperccel gyorsabb volt vetélytársainál.