Webbernek köszönhetően másodszor nyert a Red Bull a Pirellivel

A Red Bullos Sebastian Vettel, a McLarenes Jenson Button, a Force Indiaás Paul di Resta, a Caterhames Vitaly Petrov és a HRT-s Pedro de la Rosa kivételével a pilóták a P Zero piros szuper-lágy gumikeveréken kezdték a versenyt.

Mivel a verseny közepétől esőt jósoltak, a pilóták igyekeztek a lehető leghosszabb időt tölteni az első szett abroncson, ezzel csökkentve a kiállások számát. A kiállások időzítése mindig meghatározó Monacóban, mert ügyelni kell rá, hogy a mezőnynek ne olyan részébe érkezzen vissza az autó, ahol előzni kell. A Red Bull egy kiállásos stratégiája lehetővé tette Webber számára, hogy pole-pozíciójából győzelmet kovácsoljon Monacóban.

A Mercedeses Nico Rosberg volt az első az élen haladó versenyzők közül, aki a 27. körben P Zero sárga lágy abroncsra cserélte a szuper-lágyat, abban bízva, hogy nem lesz eső. Két körrel később Webber is kiállt, de csak Rosberg elé tudott visszasorolni. A leghosszabb időt a Toro Rosso pilótája, Daniel Ricciardo töltötte el a szuper-lágy gumikeveréken: 40 kört futott eredeti P Zero piros abroncsokon.

Stratégiájával Vettel a verseny közepén átvette a vezetést, mivel jelentős előnyre tett szert, mire a 46. körben, jó néhány gyors kör után végül kiállt, hogy szuper-lágy abroncsra váltson. Ez azonban nem volt elegendő ahhoz, hogy a kiállást követően is megtartsa a vezetést: a negyedik helyre, a Ferraris Fernando Alonso mögé érkezett vissza, aki jelen pillanatban a pilóták bajnokságát vezeti.

A Toro Rosso pilótája, Jean-Eric Vergne is olyan stratégiát követett – már a 17. körben kiállt –, melynek segítségével a 17. helyről felküzdötte magát a pontszerző hetedikre. Majd az utolsó hat körre intermédia abroncsra váltott, miután 53 kört futott lágy gumikeveréken. A Sauber pilótája, Sergio Perez futotta a verseny leggyorsabb körét lágy abroncson, kvalifikációs eredmény hiányában a rajtrács túlsó végéről indulva.

A beígért esőből végül kis zápor lett tíz körrel a verseny vége előtt, ami, akárcsak tavaly, most is igazán izgalmassá tette a futam befejezését Monacóban. Az első hat versenyző szoros egymásutánban futott át célvonalon, mindössze hat másodpercen belül.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Gratulálunk Mark Webbernek és a Red Bullnak. A csapat tökéletesen ura volt a versenynek és az abroncsstratégiának, immár harmadjára nyerve Monacóban és második ízben nyerve futamot idén. Ismét láthattuk, milyen szoros a verseny az autók között, melyek végig egyforma iramban futottak, annak ellenére, hogy a versenyzők közül senki sem tudott elegendő időt tölteni a szuper-lágy gumikeveréken tele tankkal a csütörtöki szabadedzésen a változó időjárás miatt. Ezért igen nehéz volt kidolgozni a stratégiát. De a pálya jellemzőinek ismeretében, a meglehetősen konzervatív abroncsválasztással és abroncskopás hiányában egyértelmű volt, hogy az egy kiállásos stratégiával lehet előre jutni, amint a csapatok egy kicsit jobban kitapasztalták a szuper-lágy gumikeveréket. Ez természetesen hosszabb pályán töltött időt és kevesebb előzési lehetőséget eredményezett. Bár a verseny végén esett egy kicsit az eső, a slick abroncsok még így is elegendő tapadást nyújtottak egészen a célvonalig, melyen az első hat versenyző hat másodpercen belül futott át.”

Kiállások a 2012-es Monacói Nagydíjon

Webber: SLH LÚ (29) 1
Rosberg: SLH LÚ (27) 1
Alonso: SLH LÚ (30) 1
Vettel: LÚ SSN (46) 1
Hamilton: SLH LÚ (29) 1
Massa: SLH LÚ (31) 1
Di Resta: LÚ SLÚ (35) 1
Hülkenberg: SLÚ LÚ (29) 1
Räikkönen: SLH LÚ (29) 1
Senna: SLÚ LÚ (29) 1
Perez: SLÚ LÚ (34) ÁB (39) 2
Vergne: SLÚ LÚ (17) IN (70) 2
Kovalainen: SLÚ LÚ (30) SLH (73) 2
Glock: SLÚ LÚ (30) LÚ (54) 2
Kartikeyan: SLÚ SLH (29) LÚ (74) 2
Button: LÚ SLÚ (38) 1 NFB
Ricciardo: SLH LÚ (40) 1 NÉE
Pic: SLÚ LÚ (33) 1 NÉE
Schumacher: SLH LÚ (34) 1 NÉE
Petrov: LÚ LÚ (3) 1 NÉE
Kobayashi: SLÚ LÚ (1) 1 NÉE Grosjean: SLH 0 NÉE
De La Rosa: LÚ 0 NÉE
Maldonado: SLH 0 NÉE

Magyarázat: Versenyző neve; Indulásnál használt gumiabroncs (L = lágy gumikeverék / SL = szuper-lágy gumikeverék Ú = új gumikeverék / H = használt gumikeverék); Kiállítások száma (NÉE = nem ért el eredményt / NFB = nem fejezte be / ÁB = áthajtásos büntetés)
,Monaco, 2012. május 27. – Mivel a versenynaptárban szereplő pályák közül Monacóban a legnehezebb előzni, a stratégia segítségével lehetett előbbre jutni a futamon. A Red Bullos Mark Webber lett a szezon eddigi hat versenyének hatodik nyertese: az új rekord jól mutatja, milyen szoros a verseny ebben az évben. A Red Bull az első csapat, amely másodszor nyert idén Sebastian Vettel bahreini győzelmét követően.