Milyen gumiabroncs címkéket kell ismerjen ha Európán kívül vásárol?


Egyesült Államok


Az USÁ-ban is találkozhatunk gumiabroncs címkével, bár kötelezővé még nem tették a hatóságok. A javaslat szerint a következő címkét érdemes használni az abroncsokon:




















A hármas bontás itt is megvan, de nem illeszkedik 100%-osan az Uniós mintára. Az energiafelhasználás nagyjából megegyezik a gördülési ellenállással, a nedves fékezés a tapadással. A harmadik attribútum viszont nem a zajszintre, hanem a gumik élettartamára vonatkozik.

A japán gumiabroncs címke

A Badár Sándor által nem egyszer megénekelt Japánban (vagy, ahogy tőle ismerjük Jappánban) két szempont szerint osztályozzák a gumiabroncsokat. Az EU-s verzióhoz hasonlóan vizsgált tényező a gördülési ellenállás és a nedves felületen tapasztalt tapadás. (A harmadik, azaz a gumiabroncs által kibocsájtott zajszint kimaradt. Nesze neked Kyoto.) A tervek szerint, 3 év múlva szigorítás várható a gumiabroncs osztályzáson, elsősorban környezetvédelmi szempontok szerint. (Kyoto szépít.)
Az alábbi ábrán láthatják a japán gumi jelölő címkét. (A piktogramok jelölik, felül a gördülési ellenállást, alul a nedves tapadást.)







 


 

Gumijelölések Koreában

Ugorjunk „kicsivel” arrébb, maradva a Távol-keleten. Dél-Korea igazodik az Uniós gumiabroncs jelöléshez. Önként vezették ugyanis be saját címkéjüket, majd tették azt kötelezővé, 2012. november 1-én, azaz az öreg kontinenssel egy időben. Ne feledjük, olyan téli, négyévszakos és nyári gumiabroncs gyártókat ad az ország, mint például a Hankook. Íme a koreai gumiabroncs biléta, amely az energiatakarékosságot és a nedves fékezést vizsgálja:


,Emlékeznek még az Európai Uniós gumiabroncs címkére, amit tavaly novembertől vezettek be? (Én magam is beszámoltam róla.)

Mivel a világ minden részén élnek magyarok, úgy gondoltam, utána olvasok, hogy milyen téli és nyárigumi címkékkel találkozhatunk az EU-n kívül, például a Távol-Keleten vagy épp az USA határain belül.