Minőségi gumiabroncs autóbuszokra fejlesztve

Az aszimmetrikus mintázattal válaszoltak a Goodyear mérnökei, az autóbusz gumiabroncsokra jellemző egyenetlen, felületi kopás kihívására. Ehhez csatlakozik egy speciális keverékből készített futófelület. Ezek együttese még nevet is kapott, a technológiai megoldást TravelMax-nek hívják.

Annak érdekében, hogy ne lőjenek mellé a Goodyear fejlesztői, a piaci bevezetés előtt közel 30 járművön, összesen két éven keresztül tesztelték az autóbusz gumiabroncsokat. Ahogyan azt a legkönnyebben kiejthető nevű – belga – Bruintjes úrtól megtudtuk, aki egy távolsági buszokat üzemeltető társaság vezetője, a Goodyear Marathon Coach gumiabroncsok egészen kiváló teljesítményre, magas húzóerőre képesek és az üzemeltetésük is gazdaságos. ,Megszokhattuk, hogy Németországban mindennek van egy nívós rendezvénye, ami az autóiparhoz kapcsolódik, az esseni gumiabroncs fesztiváltól kezdve a hannoveri haszongépjármű szakkiállításig. Utóbbin mutatta be a Goodyear Marathon Coach gumiabroncsokat, melyek – ahogyan a nevéből is kiderül – autóbuszokra fejlesztett ki a nagy múltú gyártó.

A Marathon Coach (négyévszakos) gumiabroncs követelményeit egy, a gyártó által kezdeményezett piackutatás adta. A kutatás célcsoportja az autóbuszflottákat üzemeltetők cégek, önkormányzatok voltak. Tanulságos eredmények születtek a gumiabroncsokkal kapcsolatban. A flották gazdasági emberei, az abroncsok, egy kilométerre futó üzemeltetési költséget tartják a legfontosabb indikátornak egy autógumival kapcsolatban. Második a gördülési ellenállás (amit igazából nem teljesen értek, miért választották szét az elsőtől. Így valószínűsítem, az egy kilométerre futó üzemeltetési költséget egyenlővé tehetjük a gumikopással, az abroncs élettartamával.)