Megérkezett a német AutoBild magazin legfrissebb téli abroncs teszt eredménye

Soha ilyen nagy kínálat nem volt téli abroncs tekintetében – így jellemezte a német AutoBild magazin a legfrissebb, 2019-es téli abroncs piacot. Több, mint 50 abroncsot teszteltek le, amelyeket teljesen anonymként vásároltak meg on-line felületen illetve kiskereskedelemben egyaránt. 

A választott 225/45 R17 méret szinte valamennyi autómárka modelljei között megtalálható, elsősorban kompakt és középkategóriás gépjárműveken használják, vagyis igen népszerű méretet választott az AutoBild. A kiválasztott abroncsok ára amúgy 160 és 500 euró között mozog, természetesen vannak prémium, közép- és budget kategóriás abroncsok is a teszteltek között.

Már megszokhattuk az Autobild abroncs tesztjein, hogy két körösek: első biztonsági tesztjüket a nedves úton végzett fékezés jelenti, ami lényegében az első szűrő, hisz az a 20 abroncs, amelyik itt a legrosszabbul teljesít, már nem kerül további tesztelésre. Idén is egyértelművé vált, hogy szép magyar szólással élve, „olcsó húsnak híg a leve”, vagyis a kiugróan alacsony áru abroncsok teljesítménye nedves úton történő fékezéskor katasztrofális. A legrosszabban teljesítő abroncs fékútja majdnem 40 méter volt! A további tesztek során száraz, nedves és havas úton is vizsgálták a fékutat, a zajkibocsátást, valamint nedves úton az aquaplanning hatást, a kormányozhatóságot, de körpályán is mentek az autóval. Havas úton mindezek mellett szlalom pályán is megnézték, mit tudnak az abroncsok.

A TESZT EREDMÉNYE:

Az AutoBild teszt győztese a Continental WinterContact TS860 lett, amelyet minden időjárási körülmény mellett a legjobb vezetési tulajdonságokkal jellemeztek. Könnyű kormányozhatóság, stabil érzés kanyarokban, nagy futásteljesítmény, gazdaságosság és alacsony gördülési ellenállás – ezekkel a jelzőkkel illették a nyertes abroncsot.

Második helyre a Goodyear UltraGrip Performance + került, amely mind a nedves mind a havas útfelületen is példaértékű vezetési tulajdonságokkal rendelkezik. Pontos kormányzással, nedves és havas úton történő dinamikus kezeléssel, nagy futásteljesítménnyel és rövid fékúttal (havas és nedves úton) jellemezték a márka új téli profilját.

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Michelin Alpin 6 állhatott, amely kiváló teljesítményt nyújtott nedves és havas úton egyaránt. Pontos kormányzással, rövid nedves úton történő féktávolsággal, jó vezetési kényelemmel dicsérték a tesztelők.

Érdemes a középmezőnyből kiemelni még a Nokian WR Snowproofot is, amely, mint a tél bajnoka, igazi sportos és dinamikus vezetési élményt nyújt, csendes kényelemmel és alacsony gördülési ellenállással rendelkezik.

A német AutoBild magazin 2019-es téli abroncs tesztjéből egyértelműen látszik, hogy az irreálisan alacsony áru abroncsokat jobb inkább elfelejteni, a prémium kategóriák jelentős része pedig hozza a már jól megszokott minőséget.

A MARSO külön tippje pedig az, hogy mindig a saját utazási és vezetési szokásainkat vegyük mindenekelőtt figyelembe, mielőtt abroncsot választanánk!