Svédország új téligumi szabályt hozott a teherautókra

A teherautó sofőrök – és fuvarozó cégek – azonban kezdhetnek megbarátkozni a gondolattal, hogy téli abroncsot kell cseréljenek, ha eddig nem tették volna meg telente, vagy túl kopott gumikat használnak és a mintaárkok mélysége alacsonyabb, mint 5 mm.  Ez utóbbi volt valószínűleg a szabályozás fő mozgatórúgója, hiszen azért az északi országokban nem jellemző, hogy nem téligumikon közlekednek az emberek. A profilmélység azonban már más tészta. Egy svéd hivatal (Swedish Transport Agency) felmérése rávilágított, hogy sokan autóznak kopott abroncsokon. Ez különösen nagy gondot tud okozni a kamionok esetében, hiszen eleve hosszabb az ilyen járművek fékútja, borulékonyabbak és egy-egy (akár csak) koccanás – a közvetlen anyagi kár mellett forgalmi fennakadást és késéseket okozhat, ami például áruszállítás esetén kötbérekhez vezet. (Nem véletlenül emlegetik a logisztikusok a just in time elvét.)

Az új szabályozást üdvözli a Nokian Tyres, mondván, így javul a téli közlekedésbiztonság. (No meg persze a Nokian is potenciális piachoz jut.)
,Kis túlzással, már alig találni olyan európai országot, ahol ne szabályoznák a téligumi használatot. (Találni persze, Magyarország is ilyen.) 2013. elejétől életbe lépett az új  szabályozás Svédországban is. A kötelezettség december 1. és március 31. között vonatkozik. Ebben az időszakban kell a szabályozás alá eső járművek hajtott kerekeire téligumit szerelni, melyek profilmélysége eléri az 5 millimétert.

Kikre vonatkozik az új téli abroncs szabály?

A döntés nem vonatkozik mindenkire.